Pagani zdecydowało się w końcu dzisiaj pokazać nam model Huayra w wersji Roadster. Samochód po raz pierwszy na żywo zobaczymy w marcu na targach w Genewie.

Zazwyczaj auta z „obciętymi” dachami ważą więcej od swoich odpowiedników z dachem. Dzieję się tak między innymi ze względu na konieczność zamontowania wzmocnień. W przypadku Pagani jest zupełnie inaczej. Auto jest o 80 kilogramów lżejsze od wersji Coupe. Uzyskano też lepszą sztywność nadwozia, głównie dzięki zastosowaniu nowych materiałów kompozytowych.

Lżejszy jest również cały układ zawieszenia, który wykonano z lekkiego aluminium. Udało się osiągnąć masę o 25% mniejszą niż w przypadku Coupe.

 

Za napęd odpowiada poprawiona jednostka wyprodukowana przez Mercedesa-AMG. Jest to silnik V12 o pojemności 6 litrów, który generuje 764 KM i ponad 1000 Nm. Nowością jest też zastosowanie 7-stopniowej zautomatyzowanej skrzyni biegów pochodzącej z modelu Huayra BC.

Pagani przygotowało dla klientów dwa rodzaje dachu – karbonowy hardtop z przeszkloną częścią centralną, oraz materiałowy, który po złożeniu z łatwością zabierzemy ze sobą do samochodu.

Producent ograniczył sprzedaż do zaledwie 100 egzemplarzy. Plotki głoszą, że wszystkie zostały już sprzedane. Cena bazowa wynosiła około €2,280,000. Ale chyba nie musimy Wam mówić, że historia Pagani Huayra Roadster z pewnością nie skończy się na tych 100 egzemplarzach i Horacio ma już w głowie co najmniej 15 „limitowanych edycji specjalnych”.

2017 Pagani Huayra Roadster