BMW wprowadza na rynek siódmą generację Serii 5. Model o oznaczeniu G30 pojawi się w salonach już w lutym.

Jeśli chodzi o stylistykę, nie możemy mówić o rewolucji. Znajdziemy tu kilka nawiązań do nowej Siódemki. Piątka jest o 36 mm dłuższa, o 6 mm szersza i o 2 mm wyższa od poprzedniczki. Dzięki temu pasażerowie zyskają nieco przestrzeni wewnątrz. Mimo większego nadwozia samochód udało się odchudzić o 100 kg.

Wnętrze też może przypominać to znane z BMW 7, jednak zgodnie z tradycją centralna jej część jest mocniej skierowana ku kierowcy. Znajdziecie tu nowinki takie jak: sterowanie gestami, nowy system sterowania głosowego, autonomiczny tempomat czy nowego asystenta parkowania.

Za napęd nowej Piątki odpowiadały będą następujące wersje silnikowe:

benzynowe:
-530i(xDrive) - 2,0 R4, 252 KM, 350 Nm
-540i(xDrive) - 3,0 R6, 340 KM, 450 Nm
-M550i xDrive - 4,4 V8, 462 KM, -?- Nm

wysokoprężne:
-520d(xDrive) - 2,0 R4, 190 KM, 400 Nm
-530d(xDrive) - 3,0 R6, 265 KM, 620 Nm

Oczywiście w przyszłości pojawi się także topowa odmiana M5, której moc powinna przekroczyć 600 KM.