Nowy Opel Mokka X i nowa Zafira wchodzą do polskich salonów [zdjęcia, informacje]

Na polskim rynku debiutują dwa nowe modele Opla. Pierwszym z nich jest Mokka X, która reprezentuje segment „B” i oferuje wiele innowacyjnych rozwiązań. Nie brakuje m.in. systemu multimedialnego IntelliLink z funkcją integracji ze smartfonem, ledowego oświetlenia przedniego AFL LED, foteli z atestem AGR czy przedniej kamery nazwanej Opel Eye. Samochód mierzy 4275 mm długości, 2038 mm szerokości (z lusterkami) i 1659 mm wysokości i startuje od 72.450 złotych za wersję wyposażoną w silnik 1.6 l 115 KM (FWD).

Drugim nowym modelem Opla jest odświeżona Zafira, u której zmiany zauważymy przede wszystkim wewnątrz, gdzie inaczej zaprojektowano konsolę centralną, wgrano najnowszą wersję systemu multimedialnego InelliLink oraz zamontowano fotele z atestem AGR. Nie brakuje oczywiście ledowego oświetlenia AFL LED. Ceny nowego Opla Zafiry zaczynają się od 79.950 złotych.

Nowy Opel Zafira 2016

Nowy Opel Mokka X – pełna informacja prasowa

Nowy subkompaktowy SUV Opel MOKKA X może wydawać się nieduży (zaledwie 4,28 m długości), ale z pewnością będzie cieszył się olbrzymią popularnością. Poprzednik najnowszego modelu producenta z Rüsselsheim, czyli Mokka pierwszej generacji, odnotował już ponad 600 000 zamówień złożonych przez klientów od czasu jego wprowadzenia na rynek w 2012 roku. Elegancki wygląd, dynamiczne silniki oraz żądna przygód osobowość, niezrównana łączność i szereg najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych sprawiły, że model ten stał się jednym z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie w całej Europie. Opracowując nowego Opla MOKKĘ X, firma Opel postanowiła utrzymać wszystkie atuty poprzednika, a dzięki wprowadzeniu istotnych udoskonaleń do bestsellera sprawiła, że nowa generacja jest jeszcze bardziej godna pożądania.

Stylistyka: śmiała, odważna, wyrafinowana

Opel Mokka X przyciąga uwagę odważną sylwetką. Nowe wzornictwo przodu harmonizuje z nową stylistyką Opla wyróżniającą się takimi detalami jak pozioma listwa w kształcie skrzydeł oraz podwójny motyw skrzydła w charakterystycznych, ostro zarysowanych diodowych światłach do jazdy dziennej. Przedni pas zyskał teraz bardziej precyzyjnie i elegancko wyprofilowane płaszczyzny. W ten sposób samochód został optycznie poszerzony, zyskując bardziej solidny i muskularny wizerunek. Koncepcja ta jest kontynuowana także z tyłu, gdzie w opcjonalnych tylnych światłach LED ponownie można dostrzec motyw podwójnego skrzydła. Z boku samochód zachował sportową elegancję podkreśloną muskularnymi konturami w dolnej części. Nie zabrakło także dynamizującego sylwetkę przetłoczenia wznoszącego się ku tylnej części auta, charakterystycznego dla pojazdów marki Opel. Ekskluzywny wygląd i sportowy charakter podkreślają zarówno nowo wprowadzone kolory, takie jak „Amber Orange” (pomarańczowy) i „Absolute Red” (czerwony), jak i pakiet sportowy OPC Line, obejmujący przednie i tylne spojlery oraz nakładki progów.

Wnętrze Opla MOKKI X zostało gruntownie przeprojektowane. Nowa deska rozdzielcza ma więcej poziomo ukształtowanych elementów. Bardziej zdecydowana i precyzyjna estetyka podkreśla jej minimalizm i funkcjonalność. W zmodyfikowanej konsoli centralnej umieszczono 7 lub 8calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego nowej generacji. Konsola zyskała w ten sposób bardziej elegancką i oszczędną stylistykę — zmniejszono liczbę przycisków, a sterowanie wieloma funkcjami przeniesiono na pojemnościowy wyświetlacz. Ponadto centralny wyświetlacz informacyjny pomiędzy zegarami cechuje ulepszona czytelność dzięki nowym, wyraźnym ekranom o przekątnej 3,5” (monochromatyczny) lub 4,2” (kolorowy) i podświetleniu białymi diodami.

4×4: adaptacyjny napęd na wszystkie koła i nowa sześciobiegowa przekładnia automatyczna

Subkompaktowy SUV może być wyposażony w inteligentny adaptacyjny napęd na wszystkie koła, który pomógł jego poprzednikowi w zdobyciu dwóch nagród dla Najlepszego samochodu roku z napędem na wszystkie koła w Niemczech. System ten, z elektronicznym sprzęgłem wielotarczowym, może płynnie rozdzielać moc między przednią i tylną oś w proporcjach od 100:0 do 50:50, przy czym w codziennej zwykłej jeździe wykorzystywany jest tylko oszczędny napęd na przednie koła. Włączenie systemu następuje w ułamku sekundy, w sposób niezauważalny dla kierowcy (automatycznie, w zależności od potrzeb). Standardowo w czasie jazdy cała moc jest przenoszona na koła przednie, natomiast napęd na wszystkie koła jest załączany dopiero wtedy, kiedy wymagają tego warunki jazdy, aby poprawić przyczepność, zwłaszcza na mokrej i śliskiej nawierzchni. W zależności od warunków na drodze moment obrotowy może być przenoszony na tylną oś. Zatem nawet w niespodziewanych sytuacjach, na przykład przy najechaniu na wyrwę w asfalcie lub miejscowe oblodzenie, dodatkowy moment obrotowy w tylnych kołach zapewnia maksymalną przyczepność i stabilność, zwiększając tym samym poczucie bezpieczeństwa a wraz z nim radość z jazdy.

Napęd na wszystkie koła jest dostępny w połączeniu z dobrze znanym silnikiem benzynowym 1.4 litra o mocy 103 kW/140 KM (zużycie paliwa w cyklu NEDC: cykl miejski 8,2–8,31 l/100 km, cykl pozamiejski 5,5–5,61 l/100 km, cykl mieszany 6,4–6,51 l/100 km; emisja CO2: 149–1521 g/km) oraz cenionym przez ekspertów supercichym silnikiem wysokoprężnym 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM (zużycie paliwa w cyklu NEDC: cykl miejski 5,0–5,21 l/100 km, cykl pozamiejski 4,2–4,41 l/100 km, cykl mieszany 4,5–4,71 l/100 km; emisja CO2: 119–1241 g/km). W obu przypadkach samochód jest standardowo wyposażony w sześciobiegową przekładnię manualną.

Opel zaspokoił również potrzeby klientów poszukujących wariantu z napędem na wszystkie koła i sześciobiegową skrzynią automatyczną, łącząc inteligentny system z silnikiem nowej generacji 1.4 ECOTEC® Direct Injection Turbo o mocy 112 kW/152 KM (zużycie paliwa w cyklu NEDC: cykl miejski: 7,8–7,91 l/100 km, cykl pozamiejski 5,6–5,71 l/100 km, cykl mieszany 6,4–6,51 l/100 km; emisja CO2: 148–1501 g/km). Jednostka, która zadebiutowała wcześniej w nowym Oplu Astrze, jest najmocniejszym silnikiem dostępnym w modelu MOKKA X.

Bezpieczeństwo: diodowe reflektory adaptacyjne AFL LED i najnowocześniejsza przednia kamera Opel Eye

Zastosowanie w Oplu MOKKA X w pełni diodowych reflektorów adaptacyjnych AFL jest kolejnym przykładem realizacji strategii firmy Opel, zakładającej udostępnianie innowacyjnych technologii jak najszerszej grupie nabywców. Nowy system AFL LED automatycznie dostosowuje tryb świecenia reflektorów do sytuacji na drodze, zapewniając optymalne oświetlenie bez oślepiania innych kierowców. Oferuje on aż dziewięć różnych trybów działania, takich jak oświetlenie miejskie, oświetlenie pozamiejskie i tryb turystyczny. Ten w pełni diodowy system reflektorów zastępuje stosowane poprzednio adaptacyjne oświetlenie biksenonowe AFL+. Reflektory LED emitują światło pozwalające zobaczyć prawdziwe kolory oświetlanych obiektów, co sprzyja komfortowi widzenia. Ponadto brak elementów mechanicznych w konstrukcji reflektora sprawia, że szybciej i precyzyjniej ukierunkowuje on wiązkę świetlną, a także jest bardziej niezawodny. Ponadto nowe reflektory zużywają mniej energii, a tym samym są bardziej ekonomiczne.

Zaawansowana przednia kamera Opel Eye o wyższej rozdzielczości, wyposażona w bardziej efektywny moduł przetwarzania obrazu, pozytywnie wpływa na działanie wszystkich korzystających z niej funkcji, takich jak asystent świateł drogowych czy reflektory AFL LED. Dzięki udoskonalonej kamerze system rozpoznawania znaków drogowych w modelu MOKKA X odczytuje znaki z większą precyzją. System monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu wykorzystuje przednią kamerę do wykrywania ruchu przed pojazdem, a alarm przedkolizyjny został wzbogacony o diodowy wyświetlacz refleksyjny. Kiedy odległość między samochodem a pojazdem poprzedzającym zmniejsza się zbyt szybko, światło czerwonych diod odbija się w przedniej szybie. O konieczności hamowania kierowcę ostrzega także sygnał dźwiękowy. Asystent zmiany pasa ruchu włącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 60 km/h, a kontrolka w panelu wskaźników i sygnał dźwiękowy ostrzegają kierowcę o ryzyku niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu.

Łączność i komfort: od najnowszej generacji IntelliLink po ergonomiczne fotele

Podobnie jak nowy Opel Astra, również MOKKA X od samego początku będzie dostępna z systemem OnStar (dostępny na wybranych rynkach). Sportowo-użytkowy model po raz pierwszy zaoferuje także dwie wersje systemu multimedialnego IntelliLink nowej generacji. Interfejsy Apple CarPlay i Android Auto umożliwią podłączenie smartfonów do pokładowego systemu IntelliLink (możliwość oraz zakres korzystania zależny od dostępności usług na danym rynku).

Opel MOKKA X jest nie tylko jednym z najlepiej skomunikowanych samochodów w swoim segmencie, ale także jednym z najbardziej komfortowych. Podobnie jak w większości modeli Opla, unikatowe w tym segmencie ergonomiczne fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken = Akcji na rzecz Zdrowych Pleców zrzeszającej niezależnych ekspertów w tej dziedzinie) zapewniają wygodę zarówno w trakcie dalekich podróży autostradą, jak i wypraw w trudniejszy teren. Ten uniwersalny samochód został wyposażony w jeszcze jedno podnoszące komfort użytkowania rozwiązanie: system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania. Kierowca nie musi nawet sięgać po kluczyk, aby odblokować lub zablokować zamki w drzwiach pojazdu. Wystarczy, że ma ten kluczyk w kieszeni lub w torebce i naciśnie mały przycisk na klamce drzwi lub bagażnika. Nie potrzeba także wkładać kluczyka do stacyjki, aby uruchomić silnik pojazdu.

Dzięki dodatkowym wersjom układu napędowego, doskonałej łączności, wyjątkowemu komfortowi oraz nowej, świeżej i odważnej stylistyce nowa MOKKA X może z powodzeniem kontynuować niewątpliwy sukces dotychczasowego modelu, zdobywając jednocześnie nowych klientów dla marki Opel.

Nowy Opel Zafira – pełna informacja prasowa

Od momentu wprowadzenia przez firmę Opel rewolucyjnego zintegrowanego, siedmiomiejscowego układu foteli do segmentu kompaktowych minivanów w 1999 roku, Opel Zafira kojarzy się z wyjątkowym połączeniem funkcjonalności i optymalnego komfortu. Klienci — głównie rodziny oraz profesjonaliści potrzebujący przestronnego i funkcjonalnego pojazdu do komfortowego pokonywania dalekich tras — kupili 2,7 miliona tych samochodów.

Nowego Opla Zafirę można teraz zamówić w atrakcyjnej cenie cennikowej od 79 950 zł (sugerowana cena detaliczna w Polsce, zawiera VAT). Kiedy model trafi do salonów w październiku, zachwyci nie tylko sprawdzonymi już opcjonalnymi zaletami poprzednika, takimi jak system foteli Flex7®, ergonomiczne przednie fotele posiadające certyfikat AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców), bagażnik rowerowy FlexFix® lub zawieszenie FlexRide, które można dostosować do własnych potrzeb. Użytkownicy zobaczą nową, zdecydowaną stylistykę nadwozia, przeprojektowane wnętrze dające poczucie przestrzeni i nadzwyczajne możliwości łączności. Zależnie od urządzenia końcowego, opracowany przez firmę Opel system multimedialny IntelliLink najnowszej generacji jest kompatybilny zarówno z Apple CarPlay, jak i z Android Auto. Osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar, w zależności od wersji wyposażenia dostępny w standardzie lub jako opcja, przekształca nową Zafirę w mobilny punkt dostępu do Internetu Wi-Fi 4G/LTE dla kierowcy, przyjaciół i członków rodziny1. Ponadto po raz pierwszy w tej klasie pojazdów firma Opel oferuje jako opcję najnowszej generacji adaptacyjne reflektory przednie AFL wykorzystujące technologię LED. Dzięki tym wszystkim udogodnieniom podróż nową Zafirą oferuje kierowcy i pasażerom doznania porównywalne z jazdą salonem na kółkach.

Jakość, którą widać: sportowa stylistyka nadwozia i pierwszorzędne wnętrze

Dynamiczna stylistyka reflektorów wraz z osłoną chłodnicy o zdecydowanie bardziej sportowym charakterze nadają wyraz nowej, odświeżonej Zafirze. Kształt reflektorów zlewa się z osłoną chłodnicy w jednolitą graficznie całość. Wyrazista chromowana listwa z logo łączy się z reflektorami, optycznie poszerzając samochód. Nowe, typowe dla Opla, światła do jazdy dziennej z podwójnym motywem skrzydła (motyw skrzydła powtarza się w znajdującym się pod światłami kierunkowskazie LED) wzmacniają wrażenie, jakie robi nowa Zafira, za pomocą zdecydowanej, sportowej i dynamicznej stylistyki maski.

Stylistyka maski nowej Zafiry oparta jest na kluczowych cechach nowego, nagradzanego Opla Astry. Stanowi ona integralną część portfolio modeli firmy Opel. Światła do jazdy dziennej z rzeźbionym motywem podwójnego skrzydła wnoszą subtelny akcent, który przenika również do wnętrza. Dzięki zaprojektowanemu od nowa panelowi wskaźników kokpit jest bardziej przejrzysty, schludny i przyjazny dla użytkownika” — mówi Mark Adams, wiceprezes GM Europe Design.

Nowa, elegancka stylistyka kokpitu daje kierowcy i pasażerowi na przednim siedzeniu optymalną widoczność w przód. Wszystkie istotne funkcje, takie jak wyświetlacz czy przełączniki kontrolne, zostały umieszczone wygodnie w zasięgu kierowcy. Poprzednio wyświetlacz systemu multimedialnego znajdował się nad panelem centralnym. W kokpicie nowej Zafiry zastąpiono go ekranem dotykowym, który umieszczono wyżej, w centralnej części. Jednocześnie projektantom udało się zmniejszyć liczbę przycisków i przełączników w kokpicie. Dzięki wysokiej jakości siedmiocalowemu ekranowi dotykowemu wnętrze nabiera ekskluzywnego charakteru. Nowa, ukształtowana w trzech wymiarach kierownica z niewielką i zgrabną pokrywą poduszki powietrznej jest nie tylko estetyczna, ale przede wszystkim ergonomiczna.

Nowa Zafira została wyposażona przez firmę Opel w dwa systemy multimedialne IntelliLink najnowszej generacji, oba z siedmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym. System IntelliLink R4.0 umożliwia korzystanie z wielu możliwości smartfonów podczas podróży tym salonem na kołach. Zależnie od urządzenia końcowego system jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto. IntelliLink Navi 950 to idealne rozwiązanie dla klientów potrzebujących systemu multimedialnego z wbudowaną funkcją nawigacji. Samochód można także wyposażyć w system Opel OnStar. Osobisty asystent łączności i serwisu chroni pasażerów dzięki systemowi automatycznego reagowania na zderzenie i wielu innym funkcjom. W połączeniu z Navi 950 pozwala na pobieranie celów podróży. Opel OnStar dodatkowo zmienia nową Zafirę w punkt dostępu Wi-Fi do Internetu 4G/LTE (ta funkcja jest dostępna na wybranych rynkach). Do sieci w samochodzie można podłączyć do siedmiu urządzeń — po jednym na każdego z pasażerów.

Zestawienie najwyższej klasy: największa elastyczność i klimat przestronnego salonu na kołach

Tak samo jak w pojazdach poprzedniej generacji Zafiry, kierowca i pasażerowie mogą podczas podróży relaksować się w ergonomicznych fotelach z certyfikatem Akcji na rzecz Zdrowych Pleców (opcja). W przesuwanym centralnym podłokietniku, umieszczonym na aluminiowych szynach FlexRail® pomiędzy przednimi siedzeniami, znajdują się moduły do przechowywania. Pasażerowie drugiego rzędu mogą skorzystać z możliwości przearanżowania kabiny w przestronny i wygodny salon na kołach. Dzięki przemyślanemu mechanizmowi oparcie środowego fotela można złożyć i obrócić, zamieniając je w wygodny podłokietnik dla osób zajmujących skrajne miejsca. Fotele te można również przesuwać wzdłuż osi pojazdu, co umożliwia powiększenie przestrzeni na nogi oraz ramiona do wymiarów typowych dla luksusowego sedana. Także trzeci rząd siedzeń można złożyć równo z podłogą, co pozwala na uzyskanie płaskiej przestrzeni bagażowej. Wygoda pasażera jest rzeczą zasadniczą. Konstruktorzy z firmy Opel zamienili funkcjonalne wnętrze w przestronną strefę relaksu, na który można sobie pozwolić podczas podróży służbowej lub wakacyjnej wyprawy.

Panoramiczna przednia szyba oraz panoramiczny szyberdach (dostępne jako opcja) dodatkowo poprawiają komfort i zwiększają wrażenie przestrzeni. Taka przednia szyba sięga od pokrywy silnika niemal do słupka B, dzięki czemu kierowca i pasażer z przodu mogą cieszyć się porywającym, niezakłóconym widokiem. Panoramiczny szyberdach sięga od przedniej szyby do tyłu samochodu, przepuszczając do wnętrza więcej światła i nadając mu jeszcze bardziej przestrzenny charakter.

Zmieści się: inteligentne rozwiązania do przewozu bagażu

Ale na wyjątkowo wysokim komforcie podróży lista zalet nowej Zafiry się nie kończy. Można ją łatwo przekształcić w mały samochód dostawczy. W konfiguracji pięciomiejscowej minimalna pojemność bagażnika Zafiry (wg normy ISO 3832) wynosi 710 litrów. Tę objętość można zwiększyć do 1860 litrów, składając drugi rząd foteli.

W samochodzie wygospodarowano ponad 30 miejsc do przechowywania. Wyjątkowo praktyczny jest opcjonalny bagażnik rowerowy FlexFix® umieszczony w tylnej części samochodu. Wysuwa się on z tylnego zderzaka jak szuflada i może pomieścić do czterech rowerów (o maksymalnej łącznej wadze 80 kilogramów). Ponieważ bagażnik FlexFix® można odchylić, nie przeszkadza on w otwieraniu klapy bagażnika, nawet jeśli jest w pełni załadowany.

Czołowe technologie na pokładzie: innowacje, bezpieczeństwo, możliwość indywidualnego dostosowania i dynamika

Na innym polu inżynierowie firmy Opel jeszcze raz wcielili w życie założenia firmowej strategii, aby udostępniać innowacyjne technologie jak najszerszej grupie odbiorców. Mowa o wykorzystujących technologię LED reflektorach adaptacyjnych AFL. Nowy system AFL LED automatycznie dostosowuje tryb świecenia reflektorów do sytuacji na drodze, zapewniając optymalne oświetlenie. System zawiera dziewięć różnych funkcji / trybów świecenia, takich jak miejskie i pozamiejskie, turystyczne i postojowe (ekologiczne). Dla przykładu, tryb postojowy aktywuje tryb oszczędzania energii podczas zatrzymania na czerwonym świetle.

Przednia kamera Opel Eye® w najnowszej wersji umożliwia pracę wielu układów wspomagania kierowcy, takich jak asystent długich świateł systemu AFL LED czy funkcja rozpoznawania znaków drogowych. Przednia kamera współpracuje także z systemem monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu (FDI) oraz alarmem przedkolizyjnym, który przy pomocy sygnału wizualnego i akustycznego ostrzega kierowcę Zafiry o zbyt szybkim zbliżaniu się do pojazdu z przodu. Asystent pasa ruchu aktywuje się automatycznie po przekroczeniu prędkości 60 km/h, a kontrolka w panelu wskaźników i sygnał dźwiękowy ostrzegają kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu.

Dwa kolejne dostępne w nowej Zafirze rozwiązania, które podnoszą komfort i zmniejszają stres, to adaptacyjny tempomat i zawieszenie FlexRide. Adaptacyjny tempomat wykorzystuje czujnik radarowy umieszczony za przednim grillem, dzięki czemu pomaga utrzymać wybraną prędkość, jednocześnie zachowując ustaloną odległość od pojazdu z przodu. Oprócz prędkości kierowca może ustawić odległość, wybierając spośród trzech dostępnych opcji: duża, średnia, mała. Adaptacyjne mechatroniczne zawieszenie FlexRide stale dostosowuje się do stylu jazdy i sytuacji na drodze.

Wydajne opcje: przyjemność z jazdy na benzynę, olej napędowy, propan-butan lub gaz ziemny

Przyszli nabywcy Zafiry będą mogli wybierać spomiędzy szerokiej gamy silników. Nowa Zafira będzie jedynym w swojej klasie samochodem, oferującym całe spektrum jednostek napędowych. Opcje do wyboru to benzyna, olej napędowy, propan-butan (LPG) i sprężony gaz ziemny (CNG) o mocy od 88 kW/120 KM do 147 kW/200 KM (zużycie paliwa w mieście 11,7–6,1 l/100 km, poza miastem 7,7–4,2 l/100 km, cykl mieszany 9,2–4,7 l/100 km; emisja CO2 mieszana 182–129 g/km — zgodnie z Rozporządzeniem WE nr 715/2007; klasa efektywności energetycznej D-A w Niemczech). W portfolio modelu Zafira najpotężniejszy dostępny silnik to 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 147 kW/200 KM. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 220 Nm kompaktowy van może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Ten mocarz przyspiesza na piątym biegu od 80 do 120 km/h w 8,3 s (zużycie paliwa przy sześciobiegowej ręcznej skrzyni biegów, funkcji Start/Stop i oponach o niskim oporze toczenia: w mieście 8,4 l/100 km, poza miastem 5,9 l/100 km, cykl mieszany 6,8 l/100 km; emisja CO2 mieszana 160 g/km — zgodnie z Rozporządzeniem WE nr 715/2007; klasa efektywności energetycznej C w Niemczech).