TEST: Renault Megane 1,2 TCe130 BOSE

Nowe Renault Megane to przede wszystkim charakterystyczny design, nowoczesność i różnego rodzaju gadżety. Sprawdziliśmy dla Was egzemplarz ze 130-konnym silnikiem benzynowym 1,2 TCe w najbogatszej wersji BOSE. Mamy więc do czynienia z prawie najwyższą odmianą Megane. Mocniejsze i lepiej wyposażone jest już tylko Megane GT, napędzane 205-konnym silnikiem 1,6. Jednostka 1,2 TCe 130 oferuje wystarczające osiągi i nie przyprawi o ból głowy spowodowany częstymi wizytami na stacji benzynowej. Nam na trasie spalił 5,8 litra benzyny na 100 kilometrów. Podczas jazdy po mieście spalanie wzrośnie do około 7 litrów. Samochód prowadzi się pewnie i bardzo komfortowo po drogach gorszej jakości. Zaskakująco dobrze Megane radzi sobie na zakrętach.

Pierwsze co rzuci się w oczy wewnątrz to z pewnością 8,7-calowy ekran dotykowy systemu R-Link 2. Jego obsługa jest intuicyjna, chociaż osobiście nie przepadam za trendem usuwania fizycznych przycisków z konsoli centralnej na rzecz tych wirtualnych. Ciekawy jest także system Multi-Sense, dzięki któremu będziecie mogli dostosować samochód do swoich potrzeb. Kierowca może wybrać jedno z pięciu ustawień, zmieniając tym samym sposób działania na przykład: siły wspomagania kierownicy, czułości pedału gazu, a nawet koloru podświetlenia wnętrza, styl wirtualnych zegarów, czy wzmocnienia dźwięku silnika za pomocą głośników. Oczywiście na tym nie kończy się lista bogatego wyposażenia. O świetną jakość dźwięku zadba system głośników BOSE, w nocy drogę rozświetlą efektowne, a także efektywne reflektory LED Pure Vision, podczas parkowania pomoże nam asystent Easy Park Assist (który potrafi także wyjeżdżać z miejsca parkingowego), a przed oczami kierowcy może pojawić się system Head Up Display, który nie pozwoli na oderwanie wzroku od drogi. Wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu zapewnią też liczne systemy obecne na pokładzie, takie jak: kontrola pasa ruchu, martwego pola, system rozpoznawania znaków drogowych czy aktywny tempomat.

W stosunku do poprzednika auto oczywiście urosło, co przekłada się na większą ilość miejsca dla pasażerów. Fotel kierowcy (standardowo w wersji BOSE) wyposażony został w funkcję masażu, co także potrafi umilić podróż.

Za Renault Megane wyposażone w taką liczbę gadżetów trzeba zapłacić 95,850 złotych.