TEST: Lexus RX 200t – prestiżowy i bardzo komfortowy

SUV-y sprzedają się lepiej od ciepłych bułeczek. Nic dziwnego, że producenci wypuszczają coraz to nowsze modele reprezentujące tę klasę. Jednym z nich jest Lexus; marka, która tworzy wyłącznie prestiżowe samochody. I oto jej nowy SUV – RX czwartej generacji. Czy jest tak ekscytujący jak wygląda?

Wielki, piękny i bardzo luksusowy. Nowy Lexus RX jest najlepszą generacją od 1998 roku. Co ważne, jest to SUV, który nie tylko wygląda masywnie, ale pozwala zaangażować się w prawdziwą jazdę terenową za sprawą dołączanego napędu na cztery koła. 2,0 l silnik turbodoładowany generuje 238 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów dobrze dogaduje się z jednostką napędową i sprawnie zmienia przełożenia. Ogólnie samochód nastawiony jest na spokojne i komfortowe pokonywanie kilometrów. Japończycy zadbali o doskonałe wyciszenie kabiny oraz odpowiednią dynamikę, jeśli kierowca jej potrzebuje. Wystarczy zmienić tryb jazdy na sportowy, aby obudzić w RX200t bardzo zwinnego SUV-a.

Średnie spalanie podczas całego testu wyniosło 7,5 l paliwa na 100 km. W mieście wartość ta wzrastała do 9,0 l paliwa na 100 km, natomiast w trasie można zejść nawet do wyniku z “szóstką” z przodu.

Nowa, sztywniejsza konstrukcja samochodu jest idealnym kompromisem między szybką jazdą, a komfortem. Samochód perfekcyjnie radzi sobie na nierównościach, nie pozwalając odczuć pasażerom większych dziur. W zakręty RX jak na swoje gabaryty wchodzi zaskakująco dobrze. Wyśmienicie spisuje się także przy wyższych prędkościach na autostradzie. Wiatr nie robi na nim wrażenia i daje poczucie stuprocentowego bezpieczeństwa.

Wewnątrz znajdziemy materiały wyłącznie najwyższej jakości. System multimedialny został opracowany w taki sposób, aby szukanie opcji było maksymalnie uproszczone. Kierownica świetnie leży w dłoniach i nawet wysoki kierowca znajdzie dla siebie idealną pozycję do kierowania samochodem. Nie brakuje oczywiście bezprzewodowej ładowarki do telefonu, genialnego audio Mark&Levinson, a nawet regulowanej głębokości uchwytu na kubek! (Lexus wprowadził tę funkcję jako pierwszy producent na świecie). Pod względem bezpieczeństwa zastosowano wszelkie możliwe systemy.

Lexus RX200t nie jest zwykłym SUV-em. To auto dla kierowcy, który każdy kilometr pragnie pokonywać w sposób wyjątkowy. Co więcej, cena za najlepiej wyposażony model Prestige wynosi “tylko” 331.900 złotych. Na tle konkurencji wygląda to jak prawdziwa okazja.

Lexus RX200t Prestige
Silnik: R4, 16V, TURBO, 2,0 l, moc 238 KM, 350 Nm, 0-100 km/h w 9,5 s, v-max 200 km/h, 4×4, bagażnik: 553 l, masa własna: 1960 kg

  • nemeczek

    podajesz kolego dużo nieprawdziwych faktów. ty w ogóle jeździłeś tym samochodem?
    wiem ci piszę ponieważ mam takiego.