Atrakcyjny, niedrogi, przestronny, dobrze wyposażony, ekonomiczny i z długą gwarancją – tak w skrócie można opisać nowego Hyundai’a Tucson. Hyundai już jakiś czas temu wprowadził ten model na rynek i rankingi sprzedaży wyraźnie pokazują, że podbił serca wielu klientów. Trudno się temu dziwić, wszakże jest bardzo elegancki i zdecydowanie lepiej dopracowany od wielu innych propozycji reprezentujących tę klasę. Wewnątrz – przestronniejszy. Nawet wysoki kierowca znajdzie dla siebie dogodną pozycję za kierownicą. Trzy osoby dorosłe mogą wygodnie usiąść z tyłu, co nie jest takie oczywiste w przypadku konkurencji i mniejszych crossoverów.

Deskę rozdzielczą opracowano w przemyślany sposób, aby była jak najbardziej czytelna i przyjazna kierowcy w każdym wieku. Materiały wykończeniowe składają się głównie z plastiku, ale bardzo dobrej jakości. Warto wspomnieć również o wyśmienicie komponujących się chromowanych akcentach i kierownicy pokrytej skórą. Wyposażenie opcjonalne obejmuje m.in. podgrzewane i wentylowane fotele oraz kamerę cofania. Wśród systemów bezpieczeństwa należy wymienić: Smart Parking Assist, autonomiczny system awaryjnego hamowania, Keeping Line Assist, wykrywanie samochodów w martwym polu oraz system Active Bonnet, które automatycznie podnosi maskę, aby zmniejszyć skutki zderzenia czołowego. Pojemność bagażnika wynosi 513 l lub 1503 l po złożeniu tylnej kanapy.

Mieliśmy okazję przetestować egzemplarz wyposażony w 1,7 l diesla o mocy 141 KM, który współpracuje z przekładnią automatyczną 7DCT. I trzeba przyznać, że takie połączenie jest idealnym kompromisem między osiągami i spalaniem. Samochód rozpędza się bardzo przyzwoicie – nie męczy i chętnie wspina na obroty. Wyprzedzanie nie stanowi dla niego żadnego problemu, a średnie spalanie podczas testu oscylowało w granicach… 4,9 l oleju napędowego na 100 km. W mieście wartość ta wzrasta do 7,0 l, natomiast na trasie można zejść nawet do 4,4 l na 100 km. Emisja CO2 do atmosfery według danych producenta wynosi 129 g/km.

Nowy Tucson mierzy 4,475 mm długości, 1,850 szerokości i 1.645 wysokości przy rozstawie osi 2.670 mm. Jest to doskonałe auto do jazdy po mieście. Jego zwinność i zwrotność pozwalają zapomnieć, że siedzimy w wielkogabarytowym SUV-ie. Nadwozie doskonale wybiera wszelkie nierówności, a jednocześnie pewnie pokonuje zakręty i autostrady przy wyższych prędkościach. Duży plus należy się także za akustykę i bezpieczeństwo. Tucson jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swoim segmencie i otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek Euro NCAP. Korzysta z solidnej konstrukcji, która w 51% składa się z bardzo wytrzymałej stali.

Hyundai Tucson startuje od 84,990 złotych za podstawowo wyposażoną wersję benzynową 1,6 GDI. Model 1.7 CRDI 7DCT 2WD to wydatek rzędu 105.990 złotych lub 151.990 złotych w bardzo bogatej odmianie Tour de Pologne.

Hyundai Tucson 1.7 CRDi 7DCT

Silnik: 1,7 l, moc 141 KM, skrzynia automatyczna 7DCT, 340 Nm, v-max: 185 km/h, 0-100 km/h w 11,5 s, bagażnik 513/1503 l, pojemność zbiornika paliwa: 62 l.