BMW 750d z czterema turbosprężarkami [oficjalnie]

Już w lipcu do europejskich salonów BMW trafi najmocniejsza wysokoprężna odmiana flagowej limuzyny niemieckiego producenta. BMW 750d napędzane będzie 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3 litrów, który będzie wspomagany przez aż cztery turbosprężarki. Kierowca będzie miał do dyspozycji 400 KM oraz 760 Nm, z czego 450 Nm będzie dostępne już od 1,000 obrotów na minutę.

System doładowania składa się z dwóch par turbosprężarek. W skład pierwszej z nich wchodzą dwie mniejsze turbiny, które będą pracowały w całym zakresie obrotów. Druga para to większe “ślimaki”, z których tylko jedna będzie stale doładowywała silnik, czwarta turbina włączy się do akcji tylko podczas bardziej dynamicznej jazdy i utrzymywania silnika powyżej 2,500 obrotów.

Moc przekazywana będzie na wszystkie koła za pomocą systemu xDrive oraz 8-stopniowej przekładni automatycznej. Przyspieszenie do 100 km/h będzie trwało 4,6 sekundy. Producent deklaruje średnie spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 5,8 litra / 100 kilometrów oraz emisję CO2 pomiędzy 149 a 154 g/km.

BMW 750d xDrive

  • 6 litrów na setkę w cyklu mieszanym z takim silnikiem już to widzę.

  • A Świstak siedzi i zawija w sreberka 😀
    Każda kolejna seria premier zmniejsza spalanie w katalogu tylko na stacjach tego nie widać 😀

  • Aawef

    Dyskusja na temat spalania aut marki premium ..tylko w Polsce.A tk na marginesie zatnkujcie sobie niemieckie paliwo to zobaczycie ze srednie conajmniej spadnie wam o litr.