Mercedes-Benz CLS 350 4Matic [test]

Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec 4Matic to w rzeczywistości czterodrzwiowe luksusowe coupe oparte na platformie klasy E i wyposażone w sześciocylindrowy silnik wysokoprężny, zawieszenie pneumatyczne oraz pakiet sportowy AMG. Druga generacja tego modelu pojawiła się na rynku w formie zmodernizowanej w 2015 roku. Odświeżony projekt obejmuje nowe reflektory, grill, przemodelowane zderzaki, zaktualizowaną listę jednostek napędowych oraz kilka zmian wewnątrz.

Zupełnie nowe reflektory CLS-a, całkowicie wykonane w technologii LED (opcjonalnie LED Multibeam), stały się głównym elementem rozpoznawczym nowego modelu. Całość zachowała sportową sylwetkę, a niepowtarzalna elegancja bije po oczach z każdej ze stron. Niemieccy inżynierowie doskonale zdają sobie sprawę, że odmłodzenie tak charakterystycznego samochodu nie jest prostą sprawą, dlatego postarali się przede wszystkim o poprawienie niedoskonałości poprzedniej generacji.

Wewnątrz panuje absolutnie luksusowa atmosfera. Kabina pojazdu została mocno wyciszona i praktycznie odizolowana od świata zewnętrznego. Na samym środku zamontowano ekran przypominający tablet do obsługi nawigacji i multimediów, natomiast pod ekranem znajdziemy całe mnóstwo przycisków. Każdy materiał użyty do wykonania wnętrza jest najwyższej jakości; od skóry przez drewniane akcenty do miękkich tworzyw sztucznych. Otoczenie może zostać podświetlone na jeden z wybranych kolorów (podobnie jest w Klasie S).

Zero jakiejkolwiek prowokacji. Samochód nie kusi do szybkiej jazdy. Tutaj każdy kilometr chcesz pokonywać wolną i z klasą. Pośpiech w tym samochodzie absolutnie traci sens! Perfekcyjne fotele zapewniają maksymalny komfort podczas najdłuższych podróży. Są one dodatkowo wyposażone w funkcję masażu, np. gorącymi kamieniami. Nikt nie będzie też narzekał na komfort z tyłu (tylko dwa miejsca oddzielone tunelem ze schowkiem). Bagażnik pomieści 475 l, co spokojnie wystarczy na zapakowanie kilku sporych walizek.

Pod maską siedzi sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3 litrów i mocy 252 KM oraz 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka ta pozwala na przyspieszenie do setki w czasie 6,7 s oraz współpracuje z 7-biegową poprawnie zestrojoną automatyczną przekładnią. Napęd? AWD. Ważący prawie 1900 kg Mercedes CLS wyposażony w taki motor sprawnie przyspiesza i w zupełności wystarczy do bezstresowego przemieszczania się w mieście oraz na trasie. Największą zaletą tego wariantu jest spalanie, które wynosi średnio… 5,5 l oleju napędowego na 100 km. Na trasie można zejść do wartości nawet 5,1 l oleju napędowego na 100 km. Warto dodać, że dźwięk silnika to przyjemny dla ucha pomruk basowy.

Samochód prowadzi się pewnie i niestraszne mu podmuchy wiatru na autostradzie. Zawieszenie bardzo przyjemnie wybiera wszystkie nierówności i świetnie spisuje się na zakrętach. Duża w tym zasługa napędu 4Matic, dzięki któremu jazda w każdych warunkach staje się bezproblemowa.

Jak to wygląda cenowo?

Mercedes CLS najnowszej generacji startuje od 265.000 złotych. Nasza testówka za sprawą licznych dodatków została wyceniona na około 500.000 złotych. Sporo, ale w zamian otrzymujemy fantastycznie wyglądającego Mercedesa, który mało pali i oferuje komfort najwyższej jakości.

Ważne dane techniczne:

V6, 24V, 2987 cm3, 252 KM, 520 Nm, V-MAX: 250 km/h, napęd AWD, zbiornik paliwa: 59 l, emisja CO2 160 g/km

Wymiary – długość, szerokość, wysokość – 4940 mm, 1881 mm, 1416 mm.