Przygotuj się na mróz i pozwól samochodowi sprawnie pracować! [Shell Helix Ultra]

Zima to ciężki okres dla samochodu. Mówimy o porze roku, która przyczynia się do największego zużycia podzespołów auta i jego karoserii. Skrobanie szyb, problemy z odpalaniem samochodu, marznące klamki i uszczelki… Niezwykle ważne jest odpowiednie przygotowanie samochodu na te kilka trudnych miesięcy. Jak się przygotować?

Deszcz, a następnie minusowe temperatury powodują przymarzanie klamek i uszczelek. Co prawda ja w tym roku nie odnotowałem jeszcze takiego problemu, ale kilka lat temu mój pierwszy samochód – Volkswagen Golf IV – był bardzo podatny na zamarznięcia. Odradzam szarpanie drzwi i polewanie auta gorącą wodą – takie czynności mogą doprowadzić do uszkodzeń, a nawet do pęknięcia szyby. Warto zainwestować w specjalne preparaty (silikon), które w sklepach wyceniane są na około 10 złotych, a uprzednio pokryte na uszczelki pozwalają uniknąć niepotrzebnych problemów.

Pamiętaj o sprawnym akumulatorze!

Zdrowy akumulator to podstawa – jeśli twój obecny przeżył już kilka sezonów – nie żałuj pieniędzy na nowy.

Staraj się utrzymywać możliwie jak największą ilość paliwa w zbiorniku.

I tankuj wyłącznie na sprawdzonych stacjach możliwie jak najlepsze paliwo – nie oszczędzaj na paliwie.

Odmrażacz do szyb?

Skrobanie szyb pozostawia rysy. Odmrażacz (najbardziej polecam w spreju) bardzo ułatwia usunięcie lodu. Koszt dobrego odmrażacza to około 13 złotych za półtoralitrową butelkę.

Odmrażacz do zamków?

Zdecydowanie odradzam. Fakt – skuteczność takiego preparatu jest stuprocentowa, ale skutki uboczne są takie, że odmrażacz do zamków usunie smar, które prędzej czy później doprowadzi do powstania korozji.

Jak należy korzystać z samochodu podczas zimy?

Przede wszystkim po odpaleniu auta należy od razu ruszyć; błędem jest oczekiwanie na rozgrzanie motoru. Jadący pojazd zdecydowanie szybciej się nagrzewa. Samochód na postoju nie tylko spala duże ilości paliwa, ale też bardziej męczy się z rozprowadzeniem płynów. Pamiętaj, aby po odpaleniu samochodu OD RAZU RUSZYĆ.

Lexus IS 250 2008 Interior

A skoro przy rozruchu jesteśmy, tej zimy mam okazję testować olej Shell Helix Ultra podczas różnych minusowych temperatur. Obniżona temperatura powoduje zmniejszenie lepkości oleju, a to z kolei doprowadza do gorszego smarowania; niektóre elementy podczas rozruchu w ogóle mogą nie doczekać smarowania. Odpowiedni olej jest właściwie gwarancją niezawodności podczas zimy.

Na tym oleju twój samochód będzie najcichszy!

Shell Helix Ultra 5W-40 – dokładnie taki olej współpracuje z silnikiem mojego samochodu. Jest to olej syntetyczny, które teoretycznie świetnie radzi sobie nawet do -30 stopni Celsjusza. Przetestowałem rozruch i pracę silnika w temperaturach:

-5 stopni Celsjusza
-15 stopni Celsjusza
-21 stopni Celsjusza

Lexus IS250 wyposażony w 2,5 l jednostkę V6 za każdym razem odpala za pierwszym razem. Zero zbędnego i męczącego kręcenia jednostki napędowej. Samochód nie daje żadnego sygnału przemęczenia i cechuje się wyraźną gotowością do pracy.

“Coldstart” w praktyce:

Jaki olej silnikowy do samochodu? Poradnik.

Nie bój się myć samochodu podczas zimy!

Powszechnie panuje błędne przekonanie, aby zimę przejeździć bez mycia samochodu. Ja twierdzę, że mycie samochodu zimą jest wręcz koniecznie. Tylko w ten sposób eliminujemy z karoserii zimowy brud, w tym sól, która metal zamienia w korozję. Nie należy jednak myć samochodu na świeżym powietrzu czy też za pomocą myjki ciśnieniowej – takie działanie doprowadza do zamarznięcia. Ja używam myjni automatycznej lub oddaje samochód specjalistom w zamkniętym pomieszczeniu.

Jeśli zastosujesz się do wszystkich wyżej opisanych rad, na pewno zwiększysz swoje szanse na bezproblemową obsługę samochodu podczas zimy.

  • mis

    dobre rady, dzięki <3