10 samochodów, które zalałbym olejem Shell [zdjęcia]

Oleje Shell mają to do siebie, że są wybierane przez najbardziej wymagających właścicieli (w tym mnie 🙂 ) bardzo szybkich i ciekawych samochodów. Z prostego powodu – najwyższej jakości technologia Shell Pure Plus pozwala na prace jednostce napędowej w prawdziwie ekstremalnych warunkach. Postanowiłem, że stworzę listę 10 samochodów, z którymi miałem do czynienia i nie są moje, i które z przyjemnością poczęstowałbym olejem Shell – przy okazji wspomnę, jaki dokładnie powinien być to rodzaj oleju.

1. Ferrari Enzo

Partnerstwo Shell i Ferrari sięga 1930 roku, gdy Scuderia Ferrari startowała w F1 i zdobyła tytuł aż 16 razy! To zdecydowanie wystarczający powód, aby zalać włoskiego potwora olejem od Shell. Ferrari Enzo chowa pod maską 650-konny silnik V12, który pozwala na przyspieszenie do setki w 3,3 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej aż 355 km/h!

Zalecenia olejowe? Shell Helix Ultra 5W-40.

Ferrari Enzo 2003

2. Renault Clio RS Monaco GP

Mały, ale przynosi ogromną frajdę z jazdy. Brzmi i przyspiesza jak prawdziwy sportowy samochód. Prowadzi się fantastycznie, a pod maską siedzi zaledwie… 1.6 l turbodoładowana jednostka benzynowa, która zdecydowanie potrzebuje porządnej “krwi”!

Rekomendowany olej to Renault Shell Helix Ultra Professional AR-L 5W-30.

Renault-Clio-RS-Monaco-GP_glo-620x400

3. Audi RS7 Sportback

Setkę osiąga zaledwie po upływie 3,8 sekundy. Na prostej najchętniej mknąłby z maksymalna prędkością 305 km/h, ponieważ stabilność nadwozia przy każdej prędkości stoi na najwyższym poziomie. Na zakrętach przypomina o napędzie quattro z samoblokującym się mechanizmem różnicowym, a podczas hamowania daje do zrozumienia, że producent zamontował ceramiczne, wentylowane hamulce tarczowe wartości nowej Dacii Duster… Absolutny kozak, który z każdym strzałem z wydechu domaga się doskonałego oleju!

Shell proponuje zalanie oleju premium: Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30.

Audi RS7 Audi RS7 Sportback rear view Audi RS7

4. BMW M135i

Niepozorny, piekielnie szybki, bat na wyzywające auta. Mała bawarska maszyna z 3.0 l silnikiem turbodoładowanym R6 o mocy aż 327 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Polecam je każdemu, kto lubi czerpać frajdę z jazdy, o którą w dzisiejszych czasach już co raz trudniej – i właśnie za to należy mu się nagroda – Shell Helix Ultra.

Olej rekomendowany? Po gwarancji aprobowany olej Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 lub Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30.

BMW M135i BMW M135i BMW M135i

5. SEAT Leon Cupra

Jeden z najlepszych hothatch’y dostępnych na rynku. Dla każdego, kto kocha samochody, prędkość i potrzebuje dużej dawki emocji. Nie jest to samochód typowy, który gdzieś tam umyka w szarości dnia codziennego. Cupra zawsze będzie czekać, żeby się pokazać i żeby podwyższyć ciśnienie krwi wszystkich pasażerów. 2.0 l turbodoładowany silnik o mocy 280 KM i napęd na przednią oś z pewnością wystarczą, aby zaspokoić najbardziej wyrywnego kierowcę… który nie powinien żałować na wysokooktanową benzynę i odpowiedni olej.

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30.

Seat Leon Cupra 280 Seat Leon Cupra 280

6. Lexus IS-F 5.0 V8

Czyli najmocniejsza wersja mojego modelu. 423 KM, 5,0 l V8, napęd na tył, 4,8 do pierwszej setki, wygląd niepozornej limuzyny i bat na wiele sportowych samochodów. Prawdziwe cudo na czterech kółkach i samochód, do którego przymierzam się osobiście. Olej od Shell świetnie pracuje w moim IS 250, dlatego nie mam żadnych wątpliwości, że IS-F również przyjąłby go bardzo chętnie.

Olej? Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30

Lexus ISF lexus-isf_02 lexus-isf_03

7. Mercedes S65 AMG Coupe

Pod maską potężne V12 o mocy ponad 600 KM i aż 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego! Wielka luksusowa krowa, która przyspiesza do setki w 4,3 s i w tyle zostawia wiele modeli Porsche… Samochód, który łamie wszelkie prawa fizyki i kosztuje dużą bańkę. Olej też powinien być PREMIUM.

Zalecenia oleju: Shell Helix Ultra 5W-40

Mercedes S65 AMG Coupe Mercedes S65 AMG Coupe

8. Ford Fiesta ST

Jeśli miałbym wybrać się w górskie, wąskie serpentyny, pojechałbym tam Fiestą ST. Auto, którego cena startuje od zledwie 73,500 złotych oferuje niebywały fun – to absolutny król najmniejszych hothhatchy. Radość z prowadzenia na każdym kilometrze. A co pod maską? 1.6 R4 o mocy 182 KM – napęd na przód i manualna przekładnia 6-biegowa. Shell Helix Ultra leci do Fiesty ST!

Rekomendowany olej: Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30.

Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST

9. BMW 435i Coupe

Płakałem po terminie testu tego auta – serio. Trzylitrowy motor benzynowy w układzie R6, wspomagany przez dwie turbosprężarki. 306 KM oraz 400 Nm momentu obrotowego. To tylko suche fakty, które oznaczają tylko jedno – SZCZĘŚCIE! Dlaczego olej Shell? Bo to auto zasługuje na wszystko, co najlepsze.

Po gwarancji aprobowany olej Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 lub Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30.

BMW 435i Coupe BMW 435i Coupe rear view

10. Lexus LS600h F-Sport 2013

Bo przykuwa wzrok każdego w pobliżu 10 kilometrów. Bo łamie wszelkie schematy. Bo pali 100/100 i chowa pod maską V8 o mocy 445 KM. Bo przyspiesza do setki w 6 sekund i pozwala poczuć się wyjątkowo. Bo Lexus. Bo Shell musi to ogarnąć.

Rekomendowany olej? Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30.

Lexus LS600h F-Sport Lexus LS600h rear view

>> DOBIERZ OLEJ DO SWOJEGO SAMOCHODU <<