Porsche 911 Carrera 2016 [oficjalnie]

Miesiące oczekiwań, mnóstwo zdjęć zakamuflowanych egzemplarzy, aż w końcu jest – Porsche 911 991 po faceliftingu. W tym przypadku więcej zmian należy do tych, których nie widać gołym okiem.

Najważniejsza rzecz – silnik. Od teraz każda wersja Carrery będzie napędzana silnikiem turbodoładowanym. Standardową Carrerę rozpędzać będzie 3-litrowy 6-cylindrowy bokser z dwiema turbinami, generujący moc 370 KM i moment obrotowy równy 450 Nm. Carrera S natomiast, dzięki kilku zmianom, między innymi w układzie wydechowym czy komputerze silnika, dysponuje mocą 420 KM i 500 Nm.

Przyspieszenie od zera do 100 km/h Carrery i Carrery S wynosi odpowiednio 4,2s i 3,9s, prędkości maksymalne to 295 km/h i 308 km/h.

Jak zwykle w takich sytuacjach, również tutaj Porsche chwali się, że odświeżony model jest w stanie spalić jeszcze mniej paliwa. W przypadku Carrery ze skrzynią PDK średnie spalanie ma wynosić zaledwie 7,4 l/100 km.

Kolejną ważną zmianą jest możliwość zamówienia tylnej osi skrętnej, co oczywiście czyni z Carrery jeszcze lepsze auto sportowe.

Wewnątrz znajdziecie zupełnie nowy system infotainment z 7-calowym ekranem dotykowym. Na zewnątrz zbyt wiele się nie zmieniło, pojawiły się oczywiście nowe zderzaki, nowe lampy z przodu i z tyłu oraz nowa pokrywa silnika.