SEAT 20V20 nadchodzi – crossover z Hiszpanii

Jednym z najbardziej oczekiwanych samochodów, które pojawiły się na stanowisku Seata w Genewie był koncepcyjny model 20V20. Jest to pierwszy SUV hiszpańskiego producenta, którego prototyp zapowiada w jakim kierunku pójdzie filozofia stylistyczna Seata.

seat 20v20 logo

Według producenta, nawiązuje ona do sylwetki umięśnionego sportowca. Wszędzie znajdziemy zaostrzone krawędzie, charakterystyczne dwuetapowe przetłoczenie biegnące od tylnych świateł aż do przedniego błotnika, oraz trójkątne przednie reflektory. Trapezowa stylistyka jest ostatnio bardzo modna i jej zastosowanie w 20V20, a także w kolejnych modelach produkcyjnych Seata, jest bardzo dobrym posunięciem. Dodatkowo takie detale jak: chowające się w nadwoziu klamki, chromowane akcenty w postaci na przykład końcówek układu wydechowego, oraz bardzo ciekawy wzór kratek w grillu i w zderzakach nadają świeżości.

Seat 20V20 Concept

Wewnątrz zaszły jeszcze poważniejsze zmiany. W centrum deski rozdzielczej znajduje się duży wyświetlacz dotykowy, o nieregularnym kształcie. Odpowiada on za sterowanie wszelkimi multimediami, a także ustawieniami pojazdu. Bezpośrednio przed oczami kierowcy standardowe zegary zostały zastąpione jednym, 12,3-calowym ekranem TFT, który w bardzo efektowny i przejrzysty sposób jest w stanie przedstawić wszelkie najważniejsze informacje na temat samochodu. Na lewo od koła kierownicy znajdziemy trzeci, najmniejszy wyświetlacz, który prezentuje kierowcy wskazówki nawigacji. Standardowo rozmieszczone nawiewy zastąpiono jednym długim otworem w górnej części deski rozdzielczej, co pozwoliło na osiągnięcie jeszcze lepszej stylistyki wewnątrz. W tunelu centralnym znajdziemy tylko kilka przycisków oraz powierzchnię, na której bezprzewodowo naładujemy nasz smartfon.

Seat 20V20 Concpet

Najciekawszym jednak rozwiązaniem jest SEAT Personal Drive Device. Jest to coś w rodzaju kluczyka. Podczas jazdy umieszczamy go w specjalnym miejscu na konsoli centralnej i możemy nim sterować profilami naszych indywidualnych ustawień. Po wyjściu z samochodu nie staje się on bezużyteczny. Może nas prowadzić pełniąc funkcję mobilnej nawigacji, ale możemy nim również sterować zdalnym ogrzewaniem lub chłodzeniem samochodu, czy w przypadku aut hybrydowych, procesem ładowania.

Pod maskę 20V20 w wersji produkcyjnej ma trafić szeroka gama silników, składająca się między innymi z 300-konnego, benzynowego TSI, który zapewni świetne osiągi, a także 240-konnego TDI, który oprócz dynamiki zadowoli kierowcę także niskim zużyciem paliwa. Dodatkowo, oba te silniki będą dostępne także w opcji hybrydy plug-in. Takie wersje 20V20 będą w stanie, w razie potrzeby, jeździć tylko na silniku elektrycznym. Moc będzie przekazywana za pomocą przekładni automatycznej DSG oraz elektronicznie sterowanego napędu na cztery koła.

Seat 20V20 Genewa 2015

SEAT 20V20 – KONCEPT SEGMENTU SUV – więcej informacji

Co można znaleźć na stoisku SEATa w Genewie?

Obok rewolucyjnego koncepcyjnego modelu 20V20 na stoisku hiszpańskiej marki w Genewie stoi SEAT Leon Cupra ST 280. Jest to samochód wariantu kombi, który chowa pod maską silnik o mocy 280 KM. Pierwsza setka? Po sześciu sekundach. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Warto dodać, że Leon Cupra 280 był przez dłuższy czas najszybszym hothatchem na torze Nurburgring. Cupra ST 280 będzie więc świetnym połączeniem wysokiej wydajności, świetnych osiągów i praktyczności.

Seat Leon Cupra ST

Toledo w sportowej wersji FR

SEAT Toledo doczekał się pakietu FR. Auto charakteryzuje się 17-calowymi kołami ze stopu lekkiego, bocznymi progami, dodatkowymi wlotami powietrza i lepiej wykończonym wnętrzem (skórzana kierownica, emblematy FR, siedzenia obszyte czerwoną skórą). Pod maską pracują te same silniki, co w wersji bez pakietu stylistycznego. Za dodatkową opłatą można jednak wreszcie zamówić diodowe reflektory LED.

Seat Toledo FR

Wszystko o stanowisku SEAT’a w Genewie

  • mis

    bardzo ładny ten nowy SEAT 🙂

  • kozi

    SEAT idzie w dobrym kierunku