Renault Eolab Concept

Renault zaprezentowało koncepcyjny model Eolab, przed jej oficjalnym debiutem na Paris Motor Show.

Eolab zaprojaktowano z myślą o jak najbardziej efektywnie niskim zużyciu paliwa. Według francuskiego producenta współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,235. Taki wynik jest możliwy dzięki aktywnemu spojlerowi z przodu. Oprócz tego Eolab posiada aktywny system chłodzenia hamulców oraz zawieszenie, które automatycznie dostosowuje wysokość pojazdu, w zależności od stylu jazdy kierowcy.

W celu dalszej poprawy efektywności zużycia paliwa, inżynierowie Renault użyli do budowy samochodu wyłącznie kompozytów z aluminium i multi-powłoki wykonaną ze stali. Konstrukcja opiera się także, na ultra cienkiej warstwie szyby przedniej oraz lekkiemu wnętrzu. Dzięki temu zabiegowi, Eolab Concept waży 400kg mniej niż Renault Clio.

Pod maską znajduję się układ hybrydowy, który składa się z 1.0l jednostki benzynowej o mocy 75 KM i 95 Nm oraz jednostki elektrycznej generującej 68 KM i 200 Nm. Taka konfiguracja pozwala na zużycie paliwa w okolicach 1 l/100 km. Warto zaznaczyć, że zasięg samochodu na silniku elektrycznym wynosi 60 KM.

Nie wiadomo, czy Renault zdecyduje się wprowadzić koncepcyjny model Eolab do seryjnej produkcji, jednak można się spodziewać, że technologia użyta w samochodzie będzie stopniowo wprowadzana do kolejnych modeli Renault w przyszłości.