Nowy Nissan Qashqai dCi 130 4×4 [test]

Nissan Qashqai to model, który przerósł oczekiwania samego producenta. Od 2007 roku Nissan sprzedał 2 miliony egzemplarzy Qashqaia na całym świecie, z czego 1,5 mln nabywców zanotowano w Europie. Zainteresowanie pierwszą generacją było tak duże, że Japończycy stanęli przed trudnym zadaniem – powtórzeniem sukcesu.

Oto jest. Druga generacja Nissana Qashqai’a. Na nasz parking trafił egzemplarz z wysokoprężnym silnikiem dCi 130, napędem na cztery koła i w topowej wersji wyposażenia Tekna.

Inżynierowie koncernu przy projektowania nowego Qashqai’a wyraźnie inspirowali się SUV-ami ekskluzywnej marki Nissana – Infiniti. Jest to bardzo mile widziany zabieg, który sprawił, że druga generacja Qashqai’a została nie tylko odmłodzona, ale także wygląda bardziej luksusowo. Nowoczesne oprawy oświetlenia podkreślają kształt korpusu, a całość urosła w porównaniu do poprzednika.

Nissan Qashqai 2014

Nowy Qashqai mierzy 4,337 mm długości, 2,070 mm szerokości (z lusterkami) i 1,595 mm wysokości, przy rozstawie osi 2,646 mm. Kabina zapewnia wiele udogodnień dla piątki dorosłych pasażerów. Przestrzeń bagażowa wynosi 430 litrów i obejmuje dodatkowe schowki pod podłogą.

Warto zwrócić uwagę na wykonanie kabiny. Większość materiałów jest wysokiej jakości. Deska rozdzielcza została wykonana z miękkich materiałów, dzięki czemu auto za kilkanaście lat nie będzie denerwować “nieprzyjemnymi zgrzytami”. Stanowisko kierowcy gwarantuje komfortowe warunku i stuprocentową kontrolę nad pojazdem. Widoczność dookoła jest doskonała dzięki wysokiej pozycji za kierownicą, a liczne dodatki w postaci m.in. systemu wykrywania pojazdów w martwym polu bardzo ułatwiają prowadzenie samochodu.

Nowy Nissan Qashqai

Nowy Qashqai został wyposażony w zawieszenie składające się z kolumn McPhersona z przodu i belki skrętnej na tylnej osi, co w prostych słowach oznacza, że auto przyjemnie prowadzi się nie tylko po prostej nawierzchni, ale również na dziurawych drogach.

Nasza wersja z napędem na cztery koła 4WD i z silnikiem 1,6 l o mocy 130 KM oferuje elastyczność i wysoką wydajność w każdych warunkach. W połączeniu z 6-biegową manualną przekładnią Qashqai 1,6 diesel 4WD przyspiesza do setki w 10,5 sekundy i osiąga maksymalnie 190 km/h. Główną zaletą tej jednostki jest wysoka kultura pracy. Zaskoczeniem dla nas okazało się także bardzo niskie spalanie (jak na model z napędem 4WD) wynoszące średnio 4,9 l ropy na 100 km. Na trasie udało nam się zejść do wartości 4,4 l ropy na 100 km, natomiast w mieście auto do sprawnej jazdy potrzebuje 5,7 l ropy na 100 km.

Nowy Nissan Qashqai

Za nowym Qashqai’em przemawia również fakt montażu wielu systemów bezpieczeństwa i bardzo dobrych hamulców.

Ceny nowego Nissana Qashqai’a startują od zaledwie 74,500 złotych za podstawowo wyposażony model. Więcej na temat cen przeczytasz tutaj.

Tak wygląda produkcja nowego Nissana Qashqai.

Dane Techniczne:

Napęd
Rodzaj silnika: wysokoprężny, turbodiesel
Pojemność: 1598 cm3
Oś napędzana: 4WD
Moc maksymalna: 130 KM / 4000 rpm
Maks. moment Obr: 320 Nm / 1750 rpm
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4 380 / 1 806 / 1 590 mm
Rozstaw osi: 2646 mm
Pojemność bagażnika w litrach: 430
Masa własna: 1518kg
Dane eksploatacyjne producenta (test)
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,5 s
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 4.4 l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 5.7 l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 4.9 l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 65 litrów
Emisja CO2 [g/km]: 129