Nowa Honda Civic Tourer ma być w założeniu idealnym rozwiązaniem dla konsumenta, który poszukuje dużego auta, zużywającego niewiele paliwa i oferującego możliwość dynamicznej jazdy. Podczas 7-dniowego testu sprawdziliśmy Civica w wersji „kombi” wyposażonego w benzynowy silnik 1,8 l o mocy 140 KM na dystansie prawie dwóch tysięcy kilometrów.

Nowa Honda Civic Tourer garściami czerpie z Civica Tourer Concept, którego mieliśmy okazję poznać w marcu 2013 roku podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. I choć jest to zupełnie nowy model Hondy, wcale nie oznacza, że nie ma on na rynku konkurencji. Civic Tourer powalczy o klientów z takimi graczami, jak Volkswagen Golf Variant, Ford Focus Wagon, Opel Astra Sports Tourer i Renault Megane Grandtour. Honda Civic Tourer została opracowana i zaprojektowana w Europie zgodnie z trendami stylistycznymi panującymi na Starym Kontynencie. Nawet produkcja odbywa się w brytyjskich zakładach zlokalizowanych w mieście Swindon.

Honda Civic Tourer

Nadwozie w dużej mierze przypomina i nawiązuje do Civica hatchback, ale przyjęło zaawansowany aerodynamiczny korpus, który tworzy elegancki wygląd. Konstrukcja emanuje dynamizmem, o czym przekonują tylne drzwi, których klamki zostały umieszczone w dokładnie taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku hatchbacku.

Tourer jest 235 mm dłuższy od hatchbacka i mierzy 4535 mm długości. To daje mu tytuł najbardziej kompaktowego przedstawiciela segmentu C. Ale czy to oznacza, że oferuje najmniej? Wręcz przeciwnie. Civic Tourer wygodnie pomieści pięć dorosłych osób i 624 litry ich bagaży. Jeśli pojawi się zapotrzebowanie na większą przestrzeń bagażową można złożyć tylną kanapę, dzięki czemu pojemność bagażowa wzrasta do 1668 litrów (+ funkcja „Magic Seats”, która podnosi tylne siedzenia). Dużą zaletą Civica Tourer jest niski próg załadunku, który mierzy zaledwie 565 mm, a tym samym zdecydowanie ułatwia dostęp do bagażnika.

Honda Civic Tourer

Zespół Hondy nie zapomniał także o właściwościach aerodynamicznych, które zwiększają komfort podróżowania i minimalizują zużycie paliwa. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,31 cX – tylko 7% więcej niż sedan (0,29). Innym plusem Civica Tourer jest fakt, że emisja CO2 została ograniczona do 99 g/km.

Wnętrze Civic Tourer pozostaje takie samo, jak w modelu 5-drzwiowym. Zachowuje tym samym sens sportu i wysoką jakość wykonania.

Honda Civic Tourer interior

Jeśli chodzi o silnik, pod maską naszego egzemplarza pojawiła się znana i ceniona wysokoobrotowa jednostka o pojemności 1,8 l i mocy 142 KM i 174 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią dostarcza moc już od najniższych obrotów. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po niecałych 10 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Wolnossący motor gorzej spisuje się w kwestii zużycia paliwa. Mimo zastosowania szeregu zabiegów, które przyczyniają się do zmniejszenia apetytu silnika, średnie spalanie podczas testu wyniosło 7,0 l na 100 km. W mieście Civic Tourer 1,8 i-VTEC zadowala się realnie 8,4 l na 100 km, a na trasie potrafi zejść do 5,8 l na 100 km.

Honda Civic Tourer engine

Zainteresowani, którym zależy na jak najniższym zużyciu paliwa powinni wybrać wariant 1,6 l i-DTEC, który, jak już nie raz się przekonaliśmy, potrafi czynić cuda.

Prowadzenie…

Civic Tourer to po prostu Civic z doklejonym „plecakiem”. Czuć, że całość jest znacznie większa, ale na pewno nie traci na tym jakość jazdy. Pewność prowadzenia znana z Civica hatchback została zachowana. Tourer pewnie pokonuje zakręty nawet przy większych prędkościach, a przy tym oferuje bardzo zadowalający poziom komfortu. Japończykom udało się zachować idealny kompromis między sportem i wygodą.

Tak więc…

Honda Civic Tourer spełnia swoje zadanie. Jeśli szukasz komfortowego, dużego i ekonomicznego samochodu, którym można od czasu do czasu pewnie wejść w zakręt na Szosie Transfogaraskiej, z pewnością będziesz zadowolony.

Honda Civic Tourer

Ceny Hondy Civic Tourer startują od 76 700 złotych. Najlepiej wyposażony wariant Executive został wyceniony na 94 700 złotych.

Dane Techniczne:
Napęd
Rodzaj silnika: wolnossące R4, benzyna
Pojemność: 1798 cm3
Oś napędzana: FWD
Moc maksymalna: 142 KM przy 6500 obr./min
Maks. moment obr.: 174 Nm przy 4300 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, ręczna
Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4535 /1770 /1480 mm
Pojemność bagażnika w litrach: 624 – 1668 l
Masa własna: 1280 kg
Rozstaw osi: 2595 mm
Dane eksploatacyjne (test)
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,4 s
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 5,8l l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 8,4l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 7,0l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 50 litrów
Emisja CO2 [g/km]: 99

  • kanter

    Ciekawe czy honda pójdzie śladem toyoty i zacznie wprowadzać wersje hybrydowe swoich samochodow. Bo konkurent w postaci aurisa występuje jako hybryda a to ma duże znacznie w szczególności teraz gdy dużo mówi się o ekonomii i ekologii.