Nowy Volkswagen Golf GTE [hybryda]

Po Golfie GTI i GTD, niemiecka marka wprowadza do oferty model GTE. W praktyce oznacza to hybrydową wersję, która zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas 84-go Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.

Golf GTE chowa w sobie połączenie 1,4 l jednostki benzynowej turbo o mocy 150 KM, która została połączona z silnikiem elektrycznym (akumulator litowo-jonowy 8.8 kWh (102 KM). Łączna moc tej konfiguracji to 204 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany za pomocą 6-stopniowej przekładni DSG.

Volkswagen Golf GTE przyspiesza do setki w 7,6 s oraz osiąga prędkość maksymalną 217 km/h. Średnie zużycie paliwa według producenta to… 1,5 l na 100 km, a emisja CO2 35 g/km.

Całkowity zasięg auta to 940 km, ale wyłącznie na napędzie elektrycznym GTE przejedzie do 50 km.

  • bernard

    Mi by wystarczył hybrydowy auris. Ktoś kto kupuje samochód z napędem hybrydowym zapewne kieruje się niskim spalaniem, ale są też inne pozytywne aspekty. Mniejsza awaryjność, samochód jest bardzij cichy w korkach (silnik elektryczny) no i jest bardziej ekologiczny. A na jakieś dodatkowe przywileje musimy czekac od naszych rządzących…

  • Gośka

    hybrydowe samochody są coraz atrakcyjniejsze dla przeciętnego kierowcy, ale decydując się na tę technologię ciężko nadal brać inną marką niż Toyotę pod uwagę. Wszelkie rankingi to tylko potwierdzają. Bezkonkurencyjny jest auris zarówno jako samochód rodzinny jak i firmowy.