Najlepiej i najgorzej sprzedające się marki w Europie

Producenci chwalą się ostatnio sukcesami odniesionymi w 2013 roku. Specjaliści z ACEA sprawdzili, które marki miały się najlepiej, a które najgorzej w 2013 roku.

Niemcy i Japończycy trzymają równy poziom od lat ze wskazaniem na plus. Włosi notują spadki, a Francuzi… no cóż – otwierają listę TOP5 najmniejszych wzrostów.

(procenty oznaczają wzrost).

TOP 5 największych wzrostów marek w 2013 roku:

1. Mazda 16,1% – 1,1%
2. Jaguar Land Rover 9,7% (14,4% Jaguar, Land Rover 8,6%) – 1,1%
3. Renault 4,4% (-1,1% Renault, Dacia 23,3%) – 9,1%
4. Mitsubishi 4,3% – 0,6%
5. Daimler +4% (5,3% Mercedes, smart -6,2%) – 5,6%

TOP 5 najmniejszych wzrostów marek w 2013 roku:

1. PSA -8,4% (-6,7% Peugeot, Citroen -10,5%) – 11,1%
2. Fiat -7,1% (-1,6% Fiat, Alfa-Romeo -28,3%, -20,1% Fiat, Jeep -13,9%) – 6,1%
3. GM -4,3% (-1,4% Opel, Chevrolet -18,4%) – 8%
4. Ford -3,2% – 7,4%
5. Nissan -2,6% – 3,4%

Volkswagen i Toyota oscylują w granicy zera %.

TOP 5 najwięcej sprzedanych samochodów:

1. Grupa Volkswagen (2,96 mln)
2. PSA (1,31 mln)
3. Renault (1,08 mln)
4. GM (0,96 mln)
5. Ford (0,88 mln)

Warto dodać, że VAG sprzedaje zaledwie 1/4 wszystkich swoich samochodów na Starym Kontynencie.

  • dex

    „3. Renault (1,08 mln USD)” – chyba bez „USD” 🙂

    • Sebastian Rydzewski

      tak, tak, poprawione 🙂

      dziękuje!