BMW i8 2014 oficjalnie [Frankfurt 2013]

BMW i8 live at Frankfurt Motor Show 2013Według wszystkich znaków na niebie, BMW i8 jest już skończonym modelem i w zasadzie nadaje się do produkcji. Z tej właśnie okazji, niemiecki producent nie ukrywa informacji o sportowej hybrydzie i przypomina wszelkie szczegóły techniczne, jakie mogą Was zainteresować.

Po pierwsze, założeniem BMW i8 są sportowe osiągi i bardzo niskie zużycie paliwa. Oprócz tego producent chce, aby w samochodzie pomieściły się cztery osoby. Jak tego dokonać? Może to już trochę nudne, ale Niemcy na nowo odkryli układ hybrydowy.

Pod maskę powędrował 3-cylindrowy, turbodoładowany, wyżyłowany silnik TwinPower Turbo o pojemności 1,5 litra. Inżynierowie dostali rozkaz wyciągnięcia z jednostki 231 KM i 320 Nm, co też zrobili, a na koniec postawiono im cel w postaci połączenia tego wszystkiego z tylną osią. Zdecydowali się, że najlepiej spełni to zadanie automatyczna przekładnia o 6 przełożeniach. Aby zwiększyć ilość koni mocy i zmniejszyć zużycie paliwa w folderach reklamowych, z pomocą przyszedł silnik elektryczny. W tym wypadku wytwarza on 131 KM i napędza przednie koła, czyniąc BMW i8 autem z napędem na obie osie.

BMW i8 tył

Rezultat jest taki, że i8 przyspiesza do pierwszej setki w 4,4 sekundy, co jest bardzo dobrym wynikiem, a prędkość maksymalna została ustawowo ograniczona do znanych 250 km/h. Producent podaje też, że układ hybrydowy zużywa tylko 2,5 litra paliwa na 100 kilometrów. Dodaje też, że zasięg na silniku elektrycznym wynosi 35 km, a całkowity to 500 km.

W standardzie znajdują się 20-calowe felgi, ale w opcji można zamówić koła wykonane z lekkich stopów. Oprócz tego w wyposażeniu dodatkowym znajduje się między innymi kamerka cofania, limiter prędkości, czy system zapobiegający wypadkom z udziałem pieszych.

Niestety BMW nie poinformowało ile to cudo będzie kosztować.