Alfa Romeo 4C na torze [wideo]

Alfa Romeo 4CPewien czas temu do sieci przedostał się folder reklamowy Alfy Romeo 4C i poznaliśmy szczegóły dotyczące włoskiego samochodu. Aby dalej podgrzewać atmosferę, producent oficjalnie opublikował szczegóły auta, a oprócz tego zaserwował nam krótki filmik z Alfą na torze.

Jak wiadomo, samochód nie został stworzony do bicia rekordów prędkości, a raczej do zabawy na torze z gazem wciśniętym do dechy i pełnym uśmiechem na twarzy. W dodatku potwierdza to sam producent i ciężko mu nie uwierzyć po obejrzeniu poniższego wideo. Oprócz tego dla zasady podaje garść informacji o Alfie 4C, która wejdzie do produkcji w przyszłym roku.

W standardzie klient będzie miał do dyspozycji kierownicę obszytą skórą, cyfrowe „zegary”, dwie końcówki układu wydechowego, szare zaciski hamulców i aluminiowe felgi w rozmiarze 17 i 18 cali.

Oczywiście osoby decydujące się na ekscytującą Alfę z pewnością na tym nie zaprzestaną. W opcji producent przygotował tak zwany Racing Pack, który obejmuje sportową kierownicę obszytą skórą i mikrofibrą, sportowy układ wydechowy, a nawet zawieszenie o wyścigowych nastawach. Dodaje jeszcze felgi w rozmiarze 18 i 19 cali obute w opony AR Racing.

Jeśli nie interesują Was sportowe dodatki, a ponad wszystko cenicie wygodę, to warto zastanowić się nad Luxury Pack. W jego skład wchodzą siedzenia wykończone skórą, przednie reflektory w technologii Bi-LED z otoczką wykonaną z włókna węglowego.

Jednak to nie koniec listy z dodatkowym wyposażeniem. Idąc dalej można poważnie rozmyślać nad wyborem tylnego spojlera wykonanego z włókna węglowego lub kompozytów, można się głowić czy wybrać zaciski hamulcowe w kolorze czarnym, czerwonym, a może żółtym. Producent też nie ułatwia przy doborze obudowy lusterek bocznych. Wedle życzenia klienta będą one albo pokryte chromem albo wykonane z włókna węglowego. Dla miłośników wrażeń z jazdy i posiadaczy mocnego kręgosłupa Alfa Romeo dedykuje zawieszenie z innymi sprężynami, amortyzatorami oraz mocniejszymi stabilizatorami.

Włosi chwalą się również doborem odpowiednich materiałów przy produkcji ich sportowej maszyny. W skrócie inżynierowie wykorzystali duże ilości aluminium, włókna węglowego, oraz materiałów, których nazwy są trudne do wymówienia dla przeciętnego człowieka. W efekcie udało im się osiągnąć auto o około 15 procent lżejsze. Dodają też, że monokok wykonany z włókna węglowego waży tylko 65 kg.

Dla miłośników liczb przypominamy, że auto jest wyposażone w centralnie umieszczony turbodoładowany silnik o pojemności 1,75 litra. Przy odpowiednich obrotach jego moc wynosi 240 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 350 Nm. Dzięki dwusprzęgłowej skrzyni biegów, auto rozpędza się do 100 km/h w 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 258 km/h. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 6,8 l/100 km, a emisja CO2 to 157g/km.

Alfa Romeo zapowiada, że będzie produkować 3500 egzemplarzy w ciągu roku, ale niestety nie podaje ich ceny.

  • Motocentrum.pl

    Dwumiejscowe coupé w bardzo fajnym wydaniu 🙂