Porsche 911 991Przy zakupie nowego samochodu, wielu zastanawia się, ile „na czysto” zarabia producent na jednym sprzedanym samochodzie. Uniwersytet Duisburg-Essen dokonał obliczeń i opublikował jedną z najbardziej strzeżonych tajemnic.

Firmą, która wygrała to zestawienie, jest niemieckie Porsche. Na jednym sprzedanym samochodzie Porsche zarabia 16,950 euro. Następnie są ex aequo Ferrari i Maserati – zarobek 15,000 euro. Dalej mamy: Audi (3,821 euro), BMW (3,495 euro), Mercedes-Benz/Smart (2,012 euro).

Jeśli chodzi o marki bardziej dla ludu, tutaj wygrywa Toyota (1,800 euro). Drugie miejsce należy do Hyundaia i Kii (1,030 euro), a trzecią lokatę objął Volkswagen (630 euro).

Na liście pojawili się też producenci, którzy do każdego sprzedanego auta… dokładają. Ford traci 840 euro od sprzedanego samochodu. Renault 460 euro, GM/Opel 410 euro, PSA 350 euro, a Seat 164 euro.

Źródło: badania uniwersytetu Duisburg-Essen