Wersja produkcyjna nowego Peugeota 208 GTi, który w formie pojazdu koncepcyjnego został ujawniony w marcu podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, została właśnie zaprezentowana przed oficjalną premierą w Paryżu pod koniec września.

Peugeot 208 GTi w porównaniu do „cywilnego” modelu charakteryzuje się bardziej agresywnym przednim zderzakiem, 17-calowymi obręczami, na które nałożono opony o rozmiarze 205/45, zmodyfikowanym zawieszeniem, szerszymi nadkolami, sportowym układem wydechowym, wydajniejszymi hamulcami (tarcze 302 mm z przodu i 249 mm z tyłu) oraz zmodernizowanym wnętrzem, gdzie znajdziemy sportowe fotele, skórzaną kierownicę i liczne czerwone akcenty. Nie zabrakło również etykiety GTi na słupku C.

Pod maską 208 GTi znajdziemy 1.6 l turbodoładowany motor o mocy 200 KM i 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest za pomocą 6-biegowej manualnej przekładni, natomiast przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje mniej niż 7 s. Prędkość maksymalna wynosi około 220 km/h.

Całość waży 1160 kilogramów i emituje do atmosfery 145 g CO2 na km.

Sprzedaż Peugeota 208 GTi rozpocznie się na początku przyszłego roku. Za jeden egzemplarz przyjdzie nam zapłacić około 23.000 euro.

Przetestowaliśmy nowego Peugeota 208 – sprawdź naszą opinię

  • W powyższym Peugeocie podoba mi się tylko… kolor. Honda dużo lepsza.