Nowe Audi RS5 Cabriolet – ogrom emocji teraz z wiatrem we włosach i muchami w zębach

2014 Audi RS5 Cabrio

Stało się to, co było wiadome od dawna. Audi zaprezentowało model RS5 w wersji ze składanym dachem. Teraz emocje z jazdy tym szybkim autem będzie można przeżywać również z jedynie niebem nad głową. Brzmi kusząco.

Szczególnie jeśli się dowiecie, że pod maską siedzi wolnossące 4.2 V8 o mocy 450KM i momencie obrotowym wynoszącym 430Nm.Całość rozłożona jest na cztery koła za pomocą stałego napędu quattro, który może przerzucić na przednią oś do 70% momentu lub na tylną maksymalnie 85. Wszystko spina siedmiobiegowa skrzynia S-tronic.

Z racji większej masy, odmiana ze składanym dachem jest o 0,4s wolniejsza do setki niż zamknięty odpowiednik. Do 100km/h rozpędza się więc w 4,9s. Prędkość maksymalną łatwo zgadnąć, ponieważ jest ograniczona do 250km/h. Jeśli jednak dopłacimy pewną sumę, może zostać zwiększona do 280km/h. Hamowanie z tych prędkości nie powinno stanowić problemu dzięki sportowym hamulcom ze zwykłymi tarczami o średnicy 365mm z przodu lub ceramicznymi wyposażonymi w sześciotłoczkowe zaciski.

Przy okazji wszystkich liczb wywołujących emocje, nie można nie wspomnieć o ESP, które można całkowicie wyłączyć. Drogie opony, drżyjcie. Skoro jesteśmy przy nich to spojrzyjmy też na felgi. Dostępne będą takie same, co w wersji coupe – 19” i 20”.

Z zewnątrz (oprócz materiałowego dachu) kabriolet wygląda identycznie jak standardowe RS5 – poszerzone nadkola, inne zderzaki, progi, spoiler i oczywiście dyfuzor z dwiema ogromnymi rurami.

Taka sama sytuacja dzieje się też wewnątrz – próżno szukać tutaj zmian. Nadal można jednak przebierać w różnych kompozycjach kolorystycznych. Oczywiście pojawił się przycisk do składania dachu. Po jego naciśnięciu, niebo ujrzymy po 15s jeśli stoimy lub 17 jeśli jedziemy (z prędkością do 50km/h).

Pierwsze dostawy nowego RS5 mają się zacząć wczesną wiosną 2013 roku. Ceny? W Niemczech zaczną się od 88 500 euro – to 10 300 euro więcej niż wersja Coupe.