Nowy Seat Leon 2013 przyłapany na niemieckiej autostradzie [+ dane techniczne i 21 zdjęć HD]

Nowy Seat Leon przyłapanyNową, trzecią generację Seata Leona poznaliśmy niespełna miesiąc temu. I choć auto wciąż czeka na swój oficjalny debiut podczas targów w Paryżu, nam udało się przyłapać jeżdżący egzemplarz po jednej z niemieckich autostrad.

Nowy Leon w porównaniu do poprzednika charakteryzuje ostrzejszą linią nadwozia, która przywodzi na myśl model IBE Concept oraz nową Ibizę. Zrezygnowano z tylnych klamek schowanych za drzwiami, na rzecz tradycyjnych uchwytów. Warto przyjrzeć się Leonowi 2013, ponieważ będzie on inspiracją dla przyszłych modeli hiszpańskiego producenta.

Seat Leon 2013 posiada współczesne wzornictwo deski rozdzielczej, przywodzące na myśl wnętrze najnowszego Audi A3. Twarde i trzeszczące plastiki zostały zastąpione materiałami wyższej klasy, która można znaleźć w samochodach plasowanych w bardziej prestiżowym segmencie. Warto zwrócić uwagę m.in. na 5,8-calowy ekran dotykowy z trójwymiarową grafiką i funkcją rozpoznawania mowy.

Leon mierzy 4,263 mm długości, co oznacza, że jest około 5 cm krótszy od swojego poprzednika, ale rozstaw osi wzrósł o prawie 6 cm do 2,636 mm, co zaowocowało bardziej przestronnym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności 380 litrów (+40 litrów). Ponadto, Seat twierdzi, że dzięki zastosowaniu lekkich materiałów, waga samochodu została zmniejszona o 90 kg w porównaniu do drugiego modelu generacji.

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, nowy Leon oferowany będzie z silnikami benzynowymi TSI oraz wysokoprężnymi TDI. Wszystkie motory wyposażone są w bezpośredni wtrysk, a średnie spalanie spadło nawet o 22%.

Na początku sprzedaży, nowy Leon będzie oferowany z 1,6 l turbodieslem o mocy 105 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który zadowala się 4,0 l ropy na 100 km oraz wydala do atmosfery tylko 99g/km CO2. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano 2,0 l turbo diesla o mocy 150 KM i 320 Nm.

Gama silników benzynowych obejmuje warianty: 1,2 l TSI o mocy 86 KM i 105 KM, 1,4 l TSI o mocy 122 KM i 1,8 l TSI o mocy 180 KM.

W przyszłości, oferta zostanie wzbogacona o 1,6 l silnik TSI o mocy 90 KM i 2,0 l TDI o mocy 184 KM oraz 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

W zależności od silnika, napęd może być przekazywany za pomocą 5- i 6-biegowej manualnej skrzyni biegów i 7-stopniowej przekładni DSG z podwójnym sprzęgłem.

Pierwsze egzemplarze nowego Seata Leona trafią do salonów jesienią 2012 roku.

  • Mart

    gdybym się nie znam i nie wiedział że ten seat ma FWD to powiedziałbym że na 1 zdjęciu tak bardzo starał się was zgubić że spalił kapcia ociekając 😀