Mercedes potrzebował niewiele ponad dwóch lat, aby po prezentacji najnowszej generacji modelu CLS, wprowadzić do produkcji wersję Shooting Brake. Może niektórzy będą zszokowani, ale Niemcy uważają ten pojazd coupe, ale takie trochę większe…

CLS Shooting Brake mierzy 4,956 mm długości, 1,881 mm szerokości oraz 1.413 mm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi dokładnie 590 litrów, co oznacza wynik większy od Jaguara XF Sportbrake (550 litrów), Audi A6 Avant (565 litrów) i BMW serii 5 Touring (560 litrów) i gorszy od Mercedesa klasy E Wagon (695 litrów). Co ciekawe po złożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1550 litrów, ale jest to wynik mniejszy od wszystkich czterech wcześniej wymienionych pojazdów o średnio 100 litrów.

Mercedes CLS Shooting Brake wyposażony jest w samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne z tyłu, podczas gdy inną zaletą CLS-a jest drewniana podłoga w bagażniku, co ma podkreślać wysoką jakość wykonania wnętrza tego samochodu.

W przeciwieństwie do standardowego CLS-a, Shooting Brake może pomieścić na tylnej kanapie trzy osoby. Klienci będą mogli wybrać także jeden z pięciu kolorów wnętrza, jeden z pięciu kolorów nadwozia i jedną z trzech rodzajów skór.

Początkowo gama jednostek będzie składała się z czterech jednostek napędowych, które będą współpracować z 7-biegową przekładnią 7G-TRONIC PLUS i z systemem Start/Stop.

Silniki wysokoprężne:

CLS 250 CDI – 2,1 l czterocylindrowy silnik turbo o mocy 204 KM

CLS 350 CDI – 3,0 l motor V6 o mocy 265 KM

Silniki benzynowe:

CLS 350 – 3,5 l V6 o mocy 306 KM

CLS 500 4,7 l V8 o mocy 408 KM

W przyszłości będzie dostępna również wersja CLS 63 AMG z 5,5 l silnikiem V8 o mocy 537 KM.