Nowy Aston Martin Vanquish oficjalnie: galeria zdjęć, wideo oraz dane techniczne

Nowy Aston Martin Vanquish 2013Czekaliśmy, czekaliśmy i wreszcie się doczekaliśmy. Oto nowy Aston Martin Vanquish, które zastępuje model DBS. Nowy Vanquish zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas Pebble Beach Concours d’Elegance w Kalifornii, natomiast sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku.

Za napęd posłuży 6,0 l jednostka V12 o mocy 573 KM i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego, która będzie współpracować z sześciobiegową automatyczną przekładnią Touchtronic 2. Cała moc przekazywana jest wyłącznie na tylną oś. Według producenta, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na wartości 295 km/h.

Mierzący 4,720 mm długości, 2067 mm szerokości oraz 1,294 mm wysokości (rozstaw osi – 2.740 mm), Aston Martin Vanquish waży 1739 kg i będzie oferowany w dwóch konfiguracjach nadwozia – 2+0 lub 2+2. Użytkownicy auta będą mieli do wykorzystania pojemność bagażnika wynoszącą 368 litrów. Nowy Vanquish jest o około 55 kg lżejszy od DBSa i oferuje większą przestrzeń dla pasażerów niż poprzednik. Całość stoi na 20-calowych felgach owiniętych w opony o rozmiarze 255/35 z przodu i 305/30 z tyłu.

Sprzedaż nowego Astona Martina rozpocznie się w Europie pod koniec tego roku. Zainteresowani autem będą musieli wyłożyć co najmniej 189 955 funtów.

  • O mój Boże, a co się stało z jego kierownicą?

  • key2

    do poprzednika (właściwie, którego? DBS czy Vanquisha?..), pod względem nazwy, to jeśli chodzi o osiągi- powinien się wstydzić.

  • @key2 – nowy Vanquish zastępuje DBS-a, o czym w 1 akapicie jest napisane :))) Wiedziałem, że to będą spory, ale mimo to zostawiłem, jak jest,

  • key2

    @Sebastian Rydzewski- no ja wiem, jakie jest oficjalne info 😀 Ale patrząć od strony technicznej, a nie marketingowej, to.. ;]

  • @key2 – hehehehe 🙂

  • xxx

    Nie sądzę, żeby potencjalnego nabywcę interesowały osiągi w tego typu aucie, Aston Martin nie ma bić rekordów na nordschleife tylko to jest auto klasy gt mające na celu dowieść kierowcę szybko i w luksusowych warunkach do apartamentu na lazurowym wybrzeżu, osiągi podobne do poprzedniego vanquisha i lepsze niż w dbsie, więc tu też nie wiem o co chodzi. Jak zwykle świetna robota Astona i podtrzymana tradycja wolnossącego V12 nie poddająca się ekologii i downsizingowi, a to jest najważniejsze, jak tak bardzo chcesz osiągów to możesz sobie kupić aventadora i przerobić w UGR, będziesz miał 2.2 s do setki na low boost, a na high boost pewnie wyjdzie z 2.0, ale nie sądzę, żeby to jak i ten aston były na twoją kieszeń.

  • Dokładnie, Aston to samochód w którym osiągi wbrew pozorom wcale nie są najważniejsze. Ta cała otoczka, stylistyka, historia marki sprawia, że nie znam praktycznie żadnej osoby, której Astony by się nie podobały. A nowy Vanquish na zdjęciach wygląda znakomicie i gdybym tylko miał takie pieniądze to byłby to mój wybór nr 1. w tym segmencie.