Honda Accord Type SHonda na rynku amerykański ma wreszcie ogromny powód do świętowania. Japoński producent zanotował na tamtejszym rynki 9,2 % wzrost sprzedaży w miesiącu kwietniu do 10,837 samochodów, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Dodając do tego modele Acury – 12,175 egzemplarzy, wzrost sprzedaży obu marek wynosi 18%.

Popyt na limuzynę Accord wzrósł o 40%, co może być dla niektórych zaskoczeniem ze względu na fakt, że Honda zapowiedziała nową generację tego modelu jesienią tego roku. Zwiększyła się również sprzedaż Hondy CR-V, choć o największym sukcesie może mówić Civic Hybrid, której sprzedaż wzrosła aż o 600%. Sukces tego ostatniego składa się na wiele czynników, ale głównym z nich są wzrastające ceny paliw i coraz większa miłość Amerykanów do samochodów hybrydowych.

Wraz z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży, Honda Accord jest nadal najlepiej sprzedającym się modelem w segmencie samochodów średniej klasy” – powiedział John Mendel, wiceprezes ds. sprzedaży Hondy. „Podczas gdy inni producenci celują w sprzedaż flotową, wysoka jakość Accorda zdobywa nowych indywidualnych klientów. I to mimo, że jesienią tego roku zadebiutuje nowa generacja tego modelu” – dodał.

Warto dodać, że Acura także może mówić o sukcesie. Sprzedaż modelu 2013 RDX wzrosła o 65% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Jesteśmy zachwyceni, że klienci wybierają RDX” – powiedział Jeff Conrad, wiceprezes ds. sprzedaży Acury. „To wspaniałe, że tak wiele uznaje główne zalety RDX – niskie spalanie, osiągi i luksus – jakie oferuje ten model” – zakończył.