Volkswagen Polo Blue GT – szybki i oszczędny [GENEWA 2012]

Volkswagen Polo Blue GT

Nowe Polo GT powstało, aby wypełnić lukę pomiędzy modelami 1,2 TSI a GTI. Czy samochód zdoła połączyć cechy oszczędnego auta miejskiego z szalonym hatchbackiem?

Wersja Blue GT napędzana jest silnikiem TFSI, generującym 140 KM. Mimo to, że auto osiąga 210 km/h i rozpędza się do setki w 7,9 s, jego spalanie pozostaje na zadowalającym poziomie 4,7 l/100 km (4,5 l w przypadku wersji ze skrzynią DSG).

Tak rewelacyjny wynik udało się uzyskać dzięki technologii dezaktywacji pracy chwilowo niepotrzebnych cylindrów. System ten stosowany był do tej pory wyłącznie w mocniejszych motorach (8-, 10- i 12-cylindrowych). Nową tendencję niedawno zapoczątkowało Audi w swoich najmniejszych autach, a teraz układ ACT został zaadoptowany także do niższej półki cenowej koncernu – Volkswagena. Technologia ta działa bardzo sprawnie, gdyż w razie możliwości, cylindry 2 i 3 są odłączane, a przy konieczności przyśpieszenia, bezszelestnie dołączają się do pracy i trwa to od 13 do 36 milisekund. System działa od 1250 do 4000 obr./min, a więc podczas 70% warunków pracy motoru.

Volkswagen Polo GT wyróżnia się nowymi, 17-calowymi felgami, logo z nazwą wersji w przedniej i tylnej części nadwozia, czy odświeżoną końcówką układu wydechowego. Zmieniono także atrapę chłodnicy, zmodyfikowano zawieszenie (obniżone o 15 mm), dorzucono spoiler dachowy oraz dyskretny dyfuzor w tylnym zderzaku.

Wnętrze nowego auta jest tożsame z tym, które znajdziemy w wersji GTI. Dodatkowo Polo Blue GT zostało wyposażone w tempomat, czarną podsufitkę, obszytą skórą kierownicę z logo Blue GT, przednie fotele sportowe, wspomniany system ACT czy system informujący o zbyt niskim ciśnieniu w oponach.