Volkswagen Golf GTI Cabriolet – najszybszy wolfsburczyk bez dachu [GENEWA 2012]

Volkswagen Golf GTI Cabriolet

Wiele osób zwiedzających targi w Genewie kręciło nosem i pytało – dlaczego Volkswagen nie zaprezentował tak głośno zapowiadanej siódmej generacji Golfa? Pierwsze GTI bez dachu jest prawdopodobnie hołdem dla schodzącej ze sceny szóstej odsłony.

Zgodnie z naszymi wcześniejszymi informacjami, GTI Cabriolet posiada ten sam motor, który znajduje się pod maską tradycyjnego hatchbacka. Turbodoładowane 2,0 l generuje 210 KM oraz maksymalny moment obrotowy równy 280 Nm.

Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, przy pomocy 6-biegowej manualnej skrzyni lub 7-stopniowego DSG, dba o odpowiedni przekaz mocy na przednią oś. Obie przekładnie pozwalają osiągnąć 100 km/h w 7,3 s oraz 235 km/h (237 km/h przy skrzyni ręcznej) prędkości maksymalnej.

Średnie zużycie paliwa wynosi 7,6 l/100 km, a emisja CO2 177 g/km (dla DSG odpowiednio 7,7 l/100 km oraz 180 g/km). Pojazd został postawiony na utwardzonym zawieszeniu oraz 17-calowych felgach, na które nałożono opony o rozmiarze 225/45.

Volkswagen Golf GTI Cabriolet pojawi się w sprzedaży wraz z nadejściem lata.