Niewielki lifting Ssangyonga Korando

Ssangyong Korando 2012

Podczas salonu genewskiego większość obserwatorów koreańskiego stanowiska skupiło swą uwagę na koncepcyjnym modelu XIV-2 Convertible Crossover, pomijając dyskretnie zmodernizowane Korando.

Ludzie z Ssangyonga nie ukrywają, że zmiany dotknęły głównie jednostek napędowych. W stylistyce wymieniono na nowe jedynie kilka detali.

Bazowym motorem wysokoprężnym od teraz będzie turbodoładowane 2,0 l generujące 149 KM i emitujące 147 g CO2/km w przypadku wersji 2WD oraz 157 g/km w AWD (obie odmiany z manualną przekładnią).

Dla zwolenników silników zasilanych benzyną, producent zmodernizował jednostkę 2,0 l, która od teraz wytwarza 175 g CO2/km (dla 2WD) lub 192 g/km (AWD). Moc nie jest jeszcze znana.

Pozostałymi zmianami w tym modelu będą chociażby poprawki w układzie przeniesienia napędu. W stylistyce znajdziemy przede wszystkim nowe żebrowanie atrapy chłodnicy. Wnętrze zmodernizowano pod kątem bardziej przejrzystych wskaźników oraz nowych listw ozdobnych.

Koreańczycy podają, że obie wersje silnikowe Korando będą dostępne jeszcze tego lata.