Mercedes walczy z replikami swoich aut – fotogaleria z niszczenia zarekwirowanego auta

Replika Mercedesa 300SL

Jednym z najbardziej popularnych modeli wśród budowniczych replik Mercedesów jest legendarny Gullwing. W latach 1954-1963 powstało zaledwie 1400 egzemplarzy 300SL w nadwoziu zamkniętym oraz 1800 Roadsterów, co czyni je poszukiwanymi i kosztownymi klasykami.

Mercedes postanowił chronić swą legendę i stara się przeciwstawić twórcom replik. Producent wygrał proces wytoczony niemieckiej firmie, która bezprawnie zbudowała replikę 300SL serii W198. Aby przedstawić ludziom dotkliwość faktu niszczenia historii poprzez budowanie takich projektów, Niemcy przedstawiają galerię z… rozbiórki zarekwirowanego pojazdu.

Firma wydała oświadczenie, w którym mówi, że będzie rygorystycznie podchodziła do każdej próby bezprawnej budowy repliki swoich aut. „Kształt karoserii legendarnego Gullwinga jest zastrzeżony przez Daimler AG. Oferowanie budowy czy sprzedaży repliki legendarnego samochodu jest niezgodne z prawem. Dotyczy to również pojazdów, które nie noszą logo firmy ze Stuttgartu”.