Mazda CX-5 hitem w Japonii

Mazda CX-5 hitem w Japonii

CX-5 to nowy SUV, mniejszy od modelu CX-7, ale oferujący więcej od niego miejsca wewnątrz. Auto urzekło przede wszystkim stylistyką, funkcjonalnością oraz technologią Skyactiv, dbającą o ekologię i wydajność współpracy mechanizmów.

Samochód póki co przyjął się głównie na rynku japońskim. Producent spodziewał się miesięcznego nakładu około 1000 sztuk, tymczasem w 30 dni od premiery, Mazda otrzymała 8000 zamówień.

Crossover charakteryzuje się oszczędnością, szczególnie w przypadku wysokoprężnego motoru 2,2 l (150 KM lub 175 KM) oraz wspomnianej technologii Skyactive. Mocniejsza wersja rozpędza się do 100 km/h w 9,2 s i w cyklu mieszanym spala 5,4 l oleju napędowego na 100 km.

Japończycy dumnie mówią o wyższości nad konkurencją, ukazaną głównie w zużyciu paliwa (nawet pomimo napędu na obie osie), komforcie podróżowania oraz funkcjonalności. Wspomina się także, że CX-5 będzie sprzedawana w ilości 160 000 sztuk rocznie, co pozwoli stać się podstawowym modelem w japońskiej ofercie Mazdy, tuż obok Axela (u nas Mazda 3), Atenza (Mazda 6) i Demio (Mazda 2).

Rabat 2.698 PLN –Mazda CX-5 – autosalon24