Koenigsegg Agera 2013 – w dwóch wariantach [GENEWA 2012]

2013 Koenigsegg Agera

W modelu Agera i bardziej wydajnym Agera R, zmieniono głównie elektronikę silnika. Użyto także nanotechnologii na powierzchni tulei cylindrowych dla zmniejszenia tarcia (a tym samym zużycia paliwa).

Do modyfikacji można także zaliczyć na nowo opracowany przez Öhlins Racing układ zawieszenia. Ogranicznik prędkości obrotowej silnika podwyższono z wartości 7250 na 7500 obr./min, a moc podniesiono z 940 KM na 960 KM.

Znacznie goręcej robi się w przypadku Agery R. Zaczynając od zewnątrz, model ten otrzymał ultralekkie felgi wykonane z włókna węglowego, dzięki którym na wadze zaoszczędzono blisko 20 kg. Wyłącznie zawór opony stanowi element metalowy, cała reszta z kolei to czysty karbon. Odelżono także układ wydechowy oraz dodano kilka aerodynamicznych wcięć i wypustów, dzięki którym siła docisku przy 250 km/h wzrosła o 20 kg. Podobnie jak w przypadku „standardowej” wersji Koenigsegga Agera, zwiększono limit obrotów, a moc wzrosła z niemałych 1115 KM do piekielnych 1140 KM.