Infiniti Emerg-E Concept – oszczędnie piekielny [GENEWA 2012]

Infiniti Emerg-E Concept

Elektryzujące spojrzenie na sportowy samochód – hasło Infiniti przygotowane specjalnie na genewski debiut nowego modelu, wydaje się być idealnym opisem rasowego Emerg-E.

Dlaczego model ten jest przełomowy dla japońskiej marki? Kluczem jest tu słowo „pierwszy”. Przede wszystkim to pierwsze Infiniti z silnikiem umieszczonym centralnie, pierwszy model opracowany w Europie i pierwszy supersamochód tej firmy.

Infiniti Emerg-E liczy 4464 mm długości i zasilany jest hybrydowym napędem zawierającym dwie jednostki elektryczne i spalinowy silnik o trzech cylindrach, który posłuży również za napęd dodatkowego generatora ładującego. Wynik? Rewelacyjne 402 KM, pozwalające rozpędzić samochód do 100 km/h w 4,0 s, a do 200 km/h w około 30 s. Na silnikach elektrycznych pojazd może pokonać do 48 km, a wsparcie wspomnianego generatora umożliwia zwiększenie tego dystansu nawet do 480 km.

Shiro Nakamura, wiceprezes Infiniti i dyrektor kreatywny, mówi o tym, że nowy pojazd łączy elegancję, sport, ekonomię i jakość. Zapowiada też, że latem zostaną zaprezentowane kolejne dwa auta zbudowane według zbliżonej do Emerg-E koncepcji.