Volkswagen Golf GTI Cabriolet – z debiutem w Genewie

VW Golf GTI Cabrio w Genewie

Jeszcze niedawno wzięlibyśmy ten szalony projekt za niezbyt realny, jednak Volkswagen potwierdza – Golf GTI Cabriolet, po raz pierwszy pokazany na zlocie Wörthersee w Austrii, zostanie zaprezentowany na targach genewskich.

Mechanicznego zaskoczenia nie zaznamy – 210 KM z 2,0 l turbodoładowanego silnika. Ciekawostką jest jednak, że to pierwsze fabryczne GTI Volkswagena bez dachu. Motor będzie sprzężony z 6-biegową manualną lub opcjonalną, dwusprzęgłową przekładnią DSG. W standardzie pojawi się elektroniczny mechanizm różnicowy XDS, który odegra rolę namiastki szpery.Producent zapewnia, że otwarta wersja Golfa GTI osiągnie setkę w 7,3 s i rozpędzi się do 237 km/h (235 km/h w przypadku skrzyni DSG). Pojazd ma spalać średnio 7,6 l benzyny (8,0 l) i emitować 177 g/km CO2 (180 g/km).

Oprócz braku dachu, Volkswagen Golf GTI Cabriolet niczym nie różni się od standardowego odpowiednika. Z przodu wersję GTI nieustannie wyróżnia atrapa chłodnicy w kształcie plastra miodu z czerwonym obramowaniem oraz pionowe światła przeciwmgielne. 17-calowe felgi (18-calowe w opcji), tylny zderzak z dyfuzorem oraz symetrycznie rozmieszczone końcówki układu wydechowego, także są tożsame z detalami nadwozia pięciodrzwiowej odmiany. Wnętrze pod względem wizualnym różni są mocniej pochyloną przednią szybą oraz dwumiejscowym układem foteli tylnej kanapy. Tapicerka w kratę i spłaszczona u dołu kierownica pozostają bez zmian.

Bardzo dobrą wiadomością jest fakt, że Volkswagen zdecydował się zastosować płócienny dach. Aluminiowa konstrukcja w modelu Eos okazała się zbyt ciężka, dlatego oprócz względów ekonomicznych i “klimatycznych”, producent wziął pod uwagę także trwałość elementów. Dach otwiera się w 9,5 s i zamyka w 11 s, a kierowca może to uczynić przy pomocy guzika umieszczonego na desce rozdzielczej przy prędkościach nieprzekraczających 30 km/h. Materiałowa konstrukcja schowana w bagażniku pozwala korzystać z kufra o 250 l pojemności (350 l w zwykłym GTI).

Golf GTI Cabriolet będzie dostępny u dealerów wraz ze startem lata. W salonach można się go spodziewać w okolicach czerwca.