Nowa Honda Civic 2012Dziewiąta generacja najlepiej sprzedającego się modelu japońskiej marki powoli wkracza na polski rynek. Przedstawicielstwo firmy na nasz kraj podaje kwoty, które przyszli właściciele będą musieli zostawić w salonie już od marca, aby móc wyjechać świeżym autem z salonu.

Nowoczesny, choć już nie tak kontrowersyjny jak poprzednik, nowy Civic wprowadza powiew kompletnej świeżości w gamie producenta. W aucie zastosowano szereg rozwiązań konstrukcyjnych mających na celu obniżenie kosztów utrzymania auta oraz redukcję emitowanej ilości spalin. Najtańszą odmianę Hondy Civic w nadwoziu hatchback wyceniono na 64 900 zł. Czterodrzwiowe odmiany będą droższe o 5000 zł. Liczby te zwiastują, że nowa generacja japońskiego kompaktu segmentu C nie będzie droższa od dotychczasowej wersji.

Pod maską aut dostępnych w Polsce od marca znajdą się jednostki benzynowe o pojemnościach 1,4 l oraz 1,6 l. Nabywcy 5-drzwiowej odmiany będą mieli możliwość wyboru słabszego lub mocniejszego wariantu, w sedanach z kolei będzie montowany wyłącznie silnik 1,6 l. Producent zapowiedział, iż wkrótce do gamy silnikowej dołączy także motor wysokoprężny o tej samej pojemności.

Honda Civic spalanie (podane przez producenta dla wariantu benzynowego):

Cykl miejski - 6,6 l na 100 km
Cykl pozamiejski  - 4,7 l na 100 km
Cykl mieszany - 5,4 l na 100 km

Honda Civic dane techniczne

Nowa Honda Civic 2012 mierzy 4300 m długości, 2066 mm szerokości oraz 1440 mm wysokości. Auto oferowane jest w dwóch wersjach nadwozia, jako hatchback i sedan.

Opony: 195/65 R15

Osiągi dla wariantu 1,4 l i-VTEC S / COMFORT:

Moc maksymalna 100 KM przy 6000 obr na min. Maksymalny moment obrotowy równy 127 Nm przy 4800 obr na min. Auto przyspiesza do setki w 13 s oraz osiąga prędkość maksymalną 187 km/h.