Flagowy pojazd z Monachium – BMW i8 przyłapane podczas testów wersji produkcyjnej

BMW i8 spyBMW od dawna zapowiadało stworzenie samochodu wykorzystującego napęd elektryczny wspomagany klasycznym motorem spalinowym. Doświadczenia z systemem KERS zdobyte podczas wyścigów Formuły 1 pozwoliły zgromadzić wystarczająco dużo materiałów, by wiedzę te wykorzystać w pojazdach cywilnych.

Nie oznacza to wcale rezygnacji ze sportowych wrażeń. Dzięki współpracy silnika elektrycznego o wysokim momencie obrotowym, zamontowanego przy przedniej osi i klasycznej jednostki benzynowej o pojemności 1,5 l umiejscowionej z tyłu, udało się uzyskać ok. 350 KM. Producent zapowiada, że w razie potrzeby, auto będzie zdolne poruszać się tylko za pomocą elektryki. Do obsługi silnika spalinowego posłuży udoskonalona skrzynia o dwóch sprzęgłach.

BMW i8 zapowiada zupełnie nową linie designerską marki. Nie wiadomo jeszcze, czy aluminiowo – karbonowa konstrukcja otrzyma finalnie drzwi otwierane do góry, pewne jest jednak, że stylizacja auta jest niezwykle oryginalna.

Pierwszym autem z serii „i”, zapowiadanym na 2013 rok jest mniejsze BMW i3. Od powodzenia projektu koncern uzależnia prędkość, z jaką linia będzie wzbogacana o nowe pozycje.

Via: Carscoop

  • Ptr

    i8 to flagowy model submarki BMW i. Wiadomo też, że “butterfly doors” widziane w koncepcie Vision EfficientDynamics znajdą się w modelu produkcyjnym, aczkolwiek będą one wykonane z kompozytów węglowych a nie ze szkła. 1,5 litrowa, 3-cylindrowa, benzynowa jednostka będzie głównym źródłem napędu tej hybrydy (plug-in hybrid). Szacowany zasięg w trybie elektrycznym wyniesie 35km. Wspomniana jednostka napędowa zadebiutuje w nowej generacji Mini w 2013 roku. Premiera i8 planowana jest na rok 2014.