mercedes cls 63 amg zdjecie1 gloW przeciwieństwie do BMW, które zamierza montować silniki wysokoprężne pod maską modeli z ekstremalnej serii „M”, AMG oficjalnie poinformowało, że specjaliści z Affalterbach będą rozwijać wyłącznie jednostki benzynowe.

W rozmowie z Auto Car, Ola Källenius z AMG powiedział, że wprowadzenie motorów diesla pod maskę modeli AMG mogłoby poważnie zrazić klientów do Mercedesa AMG. „Nowoczesne silniki, jak ostatni 5,5 l V8 twin-turbo, są wystarczająca wydajne, dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa” – dodał Källenius.

Rozważaliśmy w przeszłości wprowadzenie jednostek wysokoprężnych, ale silniki benzynowe są bardziej korzystnym rozwiązaniem ze względu na wagę, zwinność i czas reakcji” – zakończył Källenius.

Via: Autocar

Następny wpis

Volvo 760 obchodzi 30-te urodziny – Szwedzi opublikowali 24 minutowy film wideo oraz galerię zdjęć upamiętniającą kwadratowy model

ZOBACZ
  • rlx

    No do CLS ogólnie diesel pasuje jak pięść do nosa ale do szykowanego GL AMG spodziewałem się że, wstawią jakiegoś tłuściutkiego diesla.

  • toć ja bym się obraził, gdyby tam wsadzili diesla…

  • rlx

    Nie rozumiem dlaczego, kurde taki kolos jak GL jest w sam raz pod Diesla. Silnik 450 CDI to było absolutne monstrum a AMG pewnie potrafiło by jeszcze tam co nieco zdziałać. Wszyscy szydzili z pomysłu diesla w Cayenne teraz okazuje się że to filar sprzedaży jeśli chodzi o ten model „Maciej Janiszewski, szef polskiego oddziału Porsche, Cayenne Diesel stanowi około 90% sprzedanych u nas egzemplarzy tego modelu. W Europie wynik ten jest nieco gorszy, ale i tak wynosi około 50% sprzedaży”

  • rlx

    dla ścisłości dodam że taki silnik powinien być opcją a nie jedynym możliwym.
    ps przydała by się możliwość edytowania swoich postów żeby nie floodować

  • @RLX – masz dużo racji. Obecnie klienci mają tam wybór słabej V6 i przydałby się jakiś 500-konny motor wysokoprężny.

    Pod maską G tym bardziej 🙂

  • @rlx – pomyślimy nad możliwością edycji.

    Póki co usprawniona została wyszukiwarka 🙂