2013 Mercedes-Benz SL oficjalnie – pełne informacje, 100 zdjęć oraz trzy klipy wideo

2013 mercedes sl roadster carscoop60 gloPo wycieku pierwszych zdjęć całkowicie nowego Mercedesa SL, kwestią czasu było opublikowanie przez Niemców wszystkich szczegółów na jego temat. 2013 SL zadebiutuje w styczniu podczas targów motoryzacyjnych w Detroit.

Nowy SL, o kodowej nazwie R321, jest pierwszym samochodem masowej produkcji Mercedesa, który niemal w całości jest wykonany z aluminium. Takie rozwiązanie pozwoliło na redukcję masy o 140 kilogramów. Co więcej, zastosowanie aluminium nie tylko zmniejsza wagę, ale również zwiększa elastyczność, zapewniając sportową charakterystykę.

Dr Thomas Rudlaff, który był odpowiedzialny za nowe nadwozie z aluminium, powiedział: “Nowy SL, dzięki aluminium, gwarantuje większą przyjemność z prowadzenia i pozytywnie wpływa na środowisko“.

Co ciekawe, do wykonania ramy dachu użyto stopów tytanu, co oznacza kolejne spadki w kwestii masy – 6kg.

Pod maską 2013 SL znajdziemy jedną z dwóch jednostek napędowych – V6 o pojemności 3,5-litra i mocy 306 KM (370 Nm) w modelu SL350, który spala zaledwie 6,8-litra paliwa na 100 kilometrów, lub potężne 4,7-litrowe V8 o mocy 435 KM i 699 Nm maksymalnego momentu obrotowego w SL500.

SL350 przyspiesza do pierwszej setki w 5,9 sekundy, podczas gdy mocniejsza wersja potrzebuje jedynie 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna w obu przypadkach została elektronicznie ograniczona do 250 KM/H.

Mercedes-Benz twierdzi, że nowy SL mógłby być jeszcze lżejszy, gdyby nie szerokie zastosowanie zaawansowanych systemów. Należy do nich m.in. Attention Assist, który dzięki 70 parametrom, wykrywa senność u kierowcy oraz rewolucyjny system czyszczenia przedniej szyby o nazwie Magic Vision Control. Co więcej, 2013 SL będzie pierwszym samochodem, w którym subwoofer znajdziemy w podłużnicy auta.

Nie ma żadnych wątpliwości, że nowy SL wejdzie do sprzedaży także w kultowej wersji AMG. Kiedy to jednak nastąpi, dowiemy się w późniejszym terminie.

Via: Carscoop

  • key2

    Powinno być raczej zwieksza sztywnośc nadwozia, a nei elastyczność 😉

  • @key2 – a no też może być:D

  • xxx

    ohydny przód, wygląda jak jaszczurka z wyłupiastymi ślepiami po eksperymentach doktora mengele, no ale cóż, i tak całe szczęście mnie na to nie stać

  • cholek089

    Tył jest ok ale przód masakra;/ nie podoba mi się wcale jeszcze cena, przegiegięli po całości;/