OFICJALNIE: Maybach kończy swoją przygodę z motoryzacją po wejściu na rynek nowej Klasy S

maybach heritage gloW ciągu ostatnich dziesięciu lat wielu producentów wskrzesiło modele z przeszłości. Mówimy tu np. o Mini od BMW, Fiacie 500 czy Beetle od grupy Volkswagena. Tymczasem Mercedes-Benz przekonał się na własnej skórze, że takie posunięcia nie zawsze są opłacalne.

Tylko 10 lat po reanimacji Maybacha, Daimler jest gotowy pogodzić się z porażką i przestać produkować wartą 350.000 dolarów limuzynę. Ma to nastąpić po wejściu na rynek w 2013 roku następnej generacji Klasy S.

Nie ma sensu rozwijać Maybacha” – powiedział w wywiadzie dla niemieckiego dziennika Frankfurter Allgemeine Zeitung, Dieter Zetsche. “Nowa S-klasa będzie tak doskonałym pojazdem, że zastąpi Maybacha” – dodał.

Przypomnijmy, że Mercedes chciał zagrozić Maybachem Bentley’owi od VW i Rolls Royce’owi reprezentującego BMW. Koncept pojawił się w 1997 roku podczas Tokyo Motor Show, a pięć lat później uruchomiono produkcję modelu 57 i 62. Wstępne szacunki mówiły o sprzedaży na poziomie 2.000 egzemplarzy rocznie, z których połowa miała trafić do nabywców w USA.

I prawie się udało, bo za oceanem sprzedano 1.112 aut Maybacha. Jedynym problemem jest to, że nie był to rezultat roczny, a całkowita sprzedaż w latach 2003-2010…

W ostatnich miesiącach próbowano jeszcze ratować sytuację – rozważana była współpraca Daimlera z Astonem Martinem, jednak tak szybko jak ta myśl się pojawiła, tak z niej zrezygnowano.

W rezultacie, marka Maybach kończy swoją działalność w 2013 roku po wejściu na rynek nowej Klasy S. Co ciekawe, “S-ka” ma być produkowana w specjalnej, przedłużonej odmianie S600 Pullman, dzięki czemu Mercedes wypełni lukę w swojej ofercie po zakończeniu produkcji 57 i 62.

Via: Carscoop

maybach heritage glo

  • Mart

    szkoda, ale było to do przewidzenia i mówiło się o tym ostatnio coraz głośniej

  • Ptr

    Nie mogę się doczekać nowej S-klasse. Zapewne wyznaczy standardy luksusu w swoim segmencie wśród marek “Wielkiej Trójki”.

  • Mart

    wyznaczy standardy, emm wybacz, ale eSki wyznaczają standardy już od jakiegoś dłuższego czasu, kiedyś to właśnie w S klasie zapoczątkowano air-bagi seryjnie itp…. teraz mogą iść tylko dalej naprzód z wynalazkami

  • rlx

    Maybach nie miał szans na konkurowanie z RR czy Bentleyem wyglądał jak cegła z kołami a w środku 95% wyposażenia prosto z magazynów części zamiennych Mercedesa i mnóstwo kompromisów.Jest to słowo nie znane w Crewe a zakazane w Goodwood

  • Mart

    Ale wiesz co, kiedyś raz w życiu zdarzyło mi się widzieć Maybacha na żywo i było to wielkie WOW (był to chyba ten krótszy, ale mniejsza z tym 😉 ) i zobaczenie go na żywo zrobiło na mnie większe wrażenie nić patrzenie na Rolls-Royce Phantom’a którego ostatnio widziałem kilka razy wracając z uczelni do domu, a o Bentley’u Continental’u GT nie wspomnę bo to jest już w miarę popularne auto

  • siergiej

    … i znowu kredens wewnątrz ech…

  • rlx

    Gusta i guściki 🙂 jak dla mnie Phantom definiuje luksus na kołach.
    Continental jest autem GT a nie limuzyną wiec ciężko je porównywać. W Łodzi jeździ Maybach i Mulsanne (oba należą do tego samego osobnika będącego onegdaj osłem V kadencji Sejmu z ramienia Samoobrony) i pod jednym z biurowców można je oba porównać bo często stoją zaparkowane koło siebie. Maybach wygląda przy Bentley’u jak taksówka.

  • swoją drogą ciekaw jestem jakie ceny osiągną maybachy np. za 50 lat na rynku wtórnym:)