OFICJALNIE: Maybach kończy swoją przygodę z motoryzacją po wejściu na rynek nowej Klasy S

maybach heritage gloW ciągu ostatnich dziesięciu lat wielu producentów wskrzesiło modele z przeszłości. Mówimy tu np. o Mini od BMW, Fiacie 500 czy Beetle od grupy Volkswagena. Tymczasem Mercedes-Benz przekonał się na własnej skórze, że takie posunięcia nie zawsze są opłacalne.

Tylko 10 lat po reanimacji Maybacha, Daimler jest gotowy pogodzić się z porażką i przestać produkować wartą 350.000 dolarów limuzynę. Ma to nastąpić po wejściu na rynek w 2013 roku następnej generacji Klasy S.

Nie ma sensu rozwijać Maybacha” – powiedział w wywiadzie dla niemieckiego dziennika Frankfurter Allgemeine Zeitung, Dieter Zetsche. „Nowa S-klasa będzie tak doskonałym pojazdem, że zastąpi Maybacha” – dodał.

Przypomnijmy, że Mercedes chciał zagrozić Maybachem Bentley’owi od VW i Rolls Royce’owi reprezentującego BMW. Koncept pojawił się w 1997 roku podczas Tokyo Motor Show, a pięć lat później uruchomiono produkcję modelu 57 i 62. Wstępne szacunki mówiły o sprzedaży na poziomie 2.000 egzemplarzy rocznie, z których połowa miała trafić do nabywców w USA.

I prawie się udało, bo za oceanem sprzedano 1.112 aut Maybacha. Jedynym problemem jest to, że nie był to rezultat roczny, a całkowita sprzedaż w latach 2003-2010…

W ostatnich miesiącach próbowano jeszcze ratować sytuację – rozważana była współpraca Daimlera z Astonem Martinem, jednak tak szybko jak ta myśl się pojawiła, tak z niej zrezygnowano.

W rezultacie, marka Maybach kończy swoją działalność w 2013 roku po wejściu na rynek nowej Klasy S. Co ciekawe, „S-ka” ma być produkowana w specjalnej, przedłużonej odmianie S600 Pullman, dzięki czemu Mercedes wypełni lukę w swojej ofercie po zakończeniu produkcji 57 i 62.

Via: Carscoop

maybach heritage glo