Nowa Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio zadebiutuje we Frankfurcie [FOT]

alpina b6 bi turbo cabriolet 111 gloTo już ponad 40 letni lat, odkąd Alpina przedstawiła swoją pierwszą propozycję modyfikacji samochodu marki BMW. Jak widać, relacje między niemieckim przedsiębiorstwem tuningowym i bawarskim producentem nadal mają się dobrze, czego dowodem jest najnowsze dziecko o nazwie B6 Bi-Turbo Cabrio, które oparte na najnowszej „szóstce”, zadebiutuje podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie.

Sercem Alpiny Bi-Turbo Cabrio została specjalnie zmodyfikowana 4,4-litrowa turbodoładowana jednostka V8 o mocy 507 KM i aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pomocą 8-biegowej automatycznej przekładni Switch Tronic, która pozwala na osiągnięcie pierwszej setki po 4,8 sekundy i prędkości maksymalnej 311 KM/H, przy średnim zużyciu paliwa 10.9l na 100 kilometrów.

Dla porównania, fabryczne BMW 650i w wersji Cabrio, posiadające ten sam 4,4-litrowy motor, dysponuje „zaledwie” 407-rumakami, które pozwalają na przyspieszenie do pierwszej setki w 5 sekund i rozpędzenie się do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 KM/H.

Wraz z modyfikacjami układu napędowego, Alpina dodała również kilka akcentów stylistycznych, jak aluminiowe felgi, przedni zderzak, tylny spojler, wykończenia z włókna węglowego oraz na zamówienie, kilka elementów wewnątrz pojazdu.

Po Alpinie B6 Bi-Turbo Cabrio, w ofercie pojawi się także wariant coupe, który prawdopodobnie zadebiutuje podczas genewskich targów motoryzacyjnych w marcu 2012 roku.

Via: Carscoop

  • może być hit tegorocznego Frankfurtu;)

  • Robert999

    ciekawe jak cenowo? o ile jest droższy od zwykłej BMKi „szóstki”? Lepsze przyspieszenie, troche bajerów i pewnie kilkanaście tysiaków więcej

  • Ptr

    TÜV kategoryzuje Alpinę jako samodzielnego producenta na równi z BMW i innymi markami. Nie jest to typowy rynkowy tuner lub tuner fabryczny (Taki jak AMG).
    Samochody tej marki rejestrowane są pod nazwą Alpina a nie BMW-Alpina (lub w przypadku konkurenta z Affalterbach: Mercedes Benz AMG)
    Dziś postrzegana jest jako bardziej luksusowa wersja odpowiedników z Monachium, od początku działalności nieodłącznie związana z motorsportem. Wielokrotnie wygrywająca z samochodami BMW Werksteamu.
    W 2009 roku po ponad dwudziestu latach przerwy, fabryczny zespół Alpiny powrócił do sportu rywalizując w FIA GT3 European Championship, VLN Landstreckenrennen Nürburgring i 24 Stunden Rennen Nürburgring Nordschleife.
    Do tego celu inżynierowie z Buchloe stworzyli BMW Alpinę B6 w specyfikacji GT3. Samochód bazował na produkcyjnej Alpinie B6 S Coupé.
    Obecnie LIQUI MOLY Team Engstler występuje w ADAC GT Masters wystawiając dwie B-szóstki GT3.

  • Ptr

    @iParts
    Alpina to marka niszowa, nie sądzę, by B6 Cabrio okrzyknięto hitem targów.
    Na stanowiskach BMW przyćmi ją nowe M5, zapewne wystawią też BMW M3 CRT. Pojawią się także koncepty i3, i8.
    Większym zainteresowaniem cieszyć się będą stanowiska Ferrari (premiera 458 Spider), Astona Martina (produkcyjna wersja V12 Zagato) a także (a może przede wszystkim) Porsche z nową 911 i Panamerą Diesel.

  • Robert999

    Panamera Diesel może i ją przyćmi… W końcu ma 3litrowy silnik V6 o mocy 250 KM i pali jak na porsche stosunkowo mało, na pewno dla tych, którzy zwracają na to uwagę będzie idealne. Ale według mnie przyćmić Alpine B6 Bi-Turbo Cabrio może bez wątpienia tylko 911 – ka. Ta to dopiero maszyna~! Moje Marzenie!

  • Robert

    Wygląda bardzo fajnie, szczególnie od zawsze podobał mi się ten napis „Alpina” na przednim zderzaku 🙂 Za to felgi ja zawsze w Alpinie tragiczne, ale taki ich styl 😀