Jaguar C-X16 oficjalnie! – brytyjska odpowiedź na Porsche 911 [FOT + VIDEO]

jaguar c x16 production concept 161 gloTen pojazd będzie cieszył się niemałą popularnością podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Nic dziwnego, wszakże nieczęsto widujemy nowego rywala dla Porsche 911, które od ponad 40 lat jest jednym z najchętniej wybieranych samochodów supersportowych.

Panie i Panowie – oto Jaguar C-X16 Concept. Brytyjska odpowiedź na niemiecką potęgę, która ma dysponować napędem hybrydowym, a konkretniej 3,0-litrowym silnikiem V6 o mocy 380-konnym i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm, połączonym z jednostką elektryczną o mocy 95 KM i 173 Nm. Cała moc będzie przekazywana na tylną oś za pomocą 8-biegowej automatycznej przekładni.

Ważący 1600 kilogramów Jaguar C-X16 otrzyma znany z F1 system odzyskiwania energii kinetycznej KERS, z guzikiem umieszczonym na trójramiennej kierownicy.

Jaguar poinformował, że C-X16 jest w stanie przyspieszać do pierwszej setki w 4,4 sekundy, podczas gdy V-MAX ma wynosić 299 KM/H. Ponadto, jadąc z prędkością nieprzekraczającą 80 KM/H, auto nie wydali ani grama CO2 do atmosfery [165 g/km w przypadku jednostki spalinowej].

Sylwetka C-X16 jest dziełem Ian Callum. Stylistyka łączy cechy modelu XK (z przodu), jak i dobrze przyjętego C-X75 [z tyłu], który miał swoją premierę w zeszłym roku podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu.

Według brytyjskiego producenta, elementy wewnątrz nadwozia, jak np. dźwignia do zmiany biegów oraz przełączniki, nawiązują do stylu stosowanego w lotnictwie, a także do klasycznych samochodów wyścigowych marki Jaguar.

Via: Carscoop

  • Mart

    najs

  • Tomasz

    Ciekawy design, ale dla Porsche to nie będzie żadna konkurencja. Podoba mi się jednak zastosowanie w tym modelu systemu KERS – może doczekamy się kiedyś, że będzie on seryjnie montowany we wszystkich samochodach. Teraz może brzmi to mało prawdopodobnie, ale cofnijmy się tak 20 lat wstecz: kto by przypuszczał, że we wszystkich samochodach będą airbagi czy abs. Kto jest za KERS w każdym aucie???

  • @Tomasz – no czasem faktycznie KERS by się przydał 🙂 Np. przy wyprzedzaniu. Choć bardziej widziałbym go w 100-150 konnych autach, niż w tych po 400 KM, bo i tak mają wystarczającą moc do wszystkiego.

  • Tomasz

    Przy wyprzedzaniu jak najbardziej. Generalnie KERS jednak powinien wpływać na obniżanie spalania, przynajmniej w autach seryjnych.

  • Bartek Grabiec

    Jagi zawsze były stylistycznie genialnie zrobione. Trzymają z pewnością poziom. Ale Ci Seba zazdroszczę, że zobaczysz go na żywo… Sporo bym dał za możliwość obejrzenie go.

    @Tomasz – A to czy będzie konkurencją dla 911 pokaże czas:) Ja myślę, że jest w zasięgu:)

  • Robert

    Wygląd jest po prostu piękny, nowa stylistyka nie kojarząca się z innymi markami, duży plus 🙂 Ale wciąż nie jestem przekonany do hybryd i sytemu KERS, ale to dlatego że tradycjonalista ze mnie 🙂

  • Robert999

    też mysle że dla aut o dużej mocy KERS nie jest niezbędny choć jeśli jest duzo zawsze może być więcej ;P Co do Jaguara dla mnie luksusowy i sportowy w jednym. A przednie „kocie” reflektory są świetne

  • Robert999

    może chociaż Jaguarowi nie będą odpadać koła… [ „Okazuje się, że nawet tym najdroższym i uchodzącym za najmniej awaryjne autom zdarzają się dość poważne akcje serwisowe. Niedawno poinformowano, że w niektórych samochodach marki Porsche 911 z centralną śrubą koła, wyprodukowanych od 2010 roku może pojawić się usterka polegająca na poluzowaniu śruby mocującej i uwolnieniu się koła, stwarzając poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. W Polce akcją objętych jest 11 aut. Ich właściciele zostaną listownie zaproszeni do punktu serwisowego, gdzie ewentualna usterka zostanie usunięta na koszt firmy” ]