Honda Civic 5D – kosmiczna, ale czy opłacalna?

01civic5d main gloNowa Honda Civic 5D jest bez wątpienia jednym z najbardziej kontrowersyjnych pojazdów. Ludzie, którzy mieli styczność z tym autem dzielą się na dwie grupy – zwolenników oraz przeciwników. Nie będę wcale ukrywał, że należę do tej pierwszej. “Kosmitka” to emocjonujący samochód segmentu C dla osób, które cenią sobie sportowe zaloty.

Możecie wierzyć lub nie, ale “niecodzienny” design nadwozia wcale nie ogranicza przestrzeni. Auto spokojnie pomieści 4 dorosłe osoby, które mogą zabrać 415 litrów bagaży.

Honda Civic znacznie gorzej wypada w kwestii komfortu. Twarde zawieszenie jest nie do zniesienia, a spojler na tylnej klapie bagażnika jest zamontowany idealnie na samym środku szyby, co znacznie ogranicza pole widzenia.

Poronionym pomysłem jest także “pikanie” w momencie otworzenia drzwi i pozostawienia kluczyków w stacyjce. Ja się pytam – co oni w tej Japonii sobie myśleli?! Co to w ogóle za pomysł? Sam jestem właścicielem takiego Civica i możecie mi uwierzyć – takie rozwiązanie naprawdę irytuje.

Mówi się, że “kosmitka” nie jest już prawdziwą, bezawaryjną Hondą Civic. Jest w tym trochę prawdy, albowiem japoński producent ogłosił sporo akcji serwisowych, które obejmowały wymianę kilku wadliwych elementów. Warto jednak dodać, że akcje dotyczyły właściwie błahostek, takich jak np. gałka do zmiany biegów, z której schodziła farba.

Silnik i zawieszenie to nadal prawdziwa Honda – i tutaj nie ma co dyskutować. To auto naprawdę nie ma prawa zawieść w trasie. Prędzej zardzewieje karoseria, anilże dojdzie do awarii jednostki napędowej. Co więcej, jadąc spokojnymi prędkościami (130-140 KM/H) egzemplarzem z 1,8-litrowym motorem spalanie wyniesie zaledwie 7-litrów, co plasuje go w kategorii ekonomicznych, zważając na fakt, że mamy do dysopozycji niemałą moc – 140 koni mechanicznych.

Zapewne zdziwi Was fakt, że futurystycznie wykonany, z kosmicznymi gadżetami Civic ósmej generacji nie jest technologicznie skomplikowany. Jakby nie patrzeć, auto wykorzystuje sprawdzone rozwiązania. I przymykając już oko na kilka niedociągnięć – takie posunięcie naprawdę owocuje.

Jeśli więc szukasz niezawodnego kompaktu i masz już dość niemieckiej prostoty, to nowa Honda Civic jest dla ciebie idealnym wyborem.

FOT: Honda

  • to prawda, Civic tej generacji nie pozostawia obojętnym, natomiast mi futurystyczny design się podoba;) inna sprawa, że wg mnie prawdziwy Civic zaczyna się od wersji 1.8, bo te silniki 1.4 wypadają chyba bardzo kiepsko w połączeniu z niemałą masą.

  • Krzysiek

    Jeżdżę Civikiem od ponad 2 lat i zgadzam się, że zawieszenie jest nie do zniesienia. Bardziej twarde znalazłem tylko w… Type R 🙂 Niestety mnie irytują właśnie drobiazgi typu skrzypiące sprzęgło, trzeszczące plastiki i bardzo hałasujące fabryczne opony. Inna sprawa, że autko daje mnóstwo radości z jazdy, i nawet dzisiaj dzieciaki z małych miasteczek pokazują je sobie palcami 🙂

  • @Krzysiek – racja, to auto nadal powoduje ściąganie wzroków innych:D

  • energie

    twarda charakterystyke zawieszenia trzeba poprostu lubic..bo to pewność prowadzenia sport itd jedyne co mogli poprawic to wyciszyc kopit