BMW 1M Coupe kusi i kusi… aż za mocno, czyli o jedną redukcję na zakręcie za dużo [FOT]

bmw1mwypadek glo

Kilka dni temu wspominaliśmy na motofilmie o pierwszym wypadku 1M Coupe na świecie. Miał on miejsce w Korei i wyglądał cóż… niezbyt miło. Auto miało rozbity przód i niestety laweta musiała zająć się dowiezieniem go z powrotem do domu.

Na szczęście przypadek, który miał miejsce w Polsce miał o wiele mniejsze skutki, a samemu kierowcy nic się nie stało. Efektem zbyt wielu redukcji na śliskim zakręcie okazała się niepożądana podróż na pobocze. Samo BMW niewiele ucierpiało – bok (z relacji właściciela) jest tylko brudny, dyferencjał zebrał sporą ilość ziemi, a dwie boczne opony zostały zerwane z felg. Auto jednak już niedługo będziecie mogli znowu zobaczyć na drodze, ponieważ już stoi w serwisie, jest myte i sprawdzane.

  • Chyba się rozpłacze 🙁

  • Tiazo

    zakręt, mokro, napęd na tył i wszystko jasne

    Quattro rządzi:)

  • @Tiazo – dokładnie. Właśnie dyskutuje z Mateuszem i w Quattro byłoby to nie do pomyślenia.

  • strasznie żal

  • kwy2

    dobrze, że rów nie był głebokości tego marjańskiego, jak to przeważnie bywa, aż strach przechodzić koło takiego, bo się wpadnie. Miał kolo pecha, sma bym poganiał taką furkę

  • Ptr

    Heel and toe downshifting to podstawowa technika redukcji w samochodach sportowych z manualem i napędem na tył, zwłaszcza przy takim momencie obrotowym i niskiej masie pojazdu. Technika zapewnia gładkie redukcje i minimalizuje ryzyko chwilowego zablokowania kół na osi napędowej (co zwykle powoduje uślizg).

  • jednym słowem – międzygaz 😉

  • Ptr

    redukcja z międzygazem z podwójnym wysprzęgleniem 😉
    http://www.youtube.com/watch?v=ESO5oJWJ9Ys (0:53 sekunda)