2012 Audi A5 Coupe, Convertible i Sportback oficjalnie ujawnione!

audi a5 1 191 gloAudi oficjalnie zaprezentowało facelifting modeli A5 Coupe, Convertible oraz Sportback. Celem firmy było przede wszystkim poprawienie dynamiki jazdy i zużycia paliwa.

W 2012 Audi A5 znajdziemy wyłącznie silniki z bezpośrednim wtryskiem. Co więcej, system Start-Stop i rekuperacja będą standardowym wyposażeniem nowego modelu. Firma twierdzi, że dzięki temu spalanie poprawiło się o 11%, a emisja CO2 aż o 22%.

Motorem bazowym dla wszystkich wersji nadwoziowych jest 1,8-litrowa jednostka TFSI, która generuje 170 KM, 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz spala 21% mniej paliwa niż poprzednik – zaledwie 5,7-litra na 100 kilometrów.

2.0 TFSI o mocy 211 KM pozostał bez zmian; nie jest ani oszczędniejszy, ani bardziej dynamiczny. Dla poszukiwaczy mocniejszych wrażeń producent wprowadzi jednak nową 3,0-litrową „V-szóstkę” z kompresorem o mocy 272 KM.

Gama silników wysokoprężnych składa się z czterech motorów – jeden czterocylindrowy i trzy V6. Podstawą będzie 2.0 TDI o mocy 177 KM, który zużywa jedynie 4,7-litra ropy na 100 kilometrów.

Następny w kolejce jest 3,0-litrowy silnik TDI o mocy 204 KM. W modelu A5 Coupe z przekładnią multitronic zużywa on średnio 4,9-litra na 100 kilometrów i emituje 129g CO2 na km. Trzecią opcją jest również 3,0-litrowy diesel, ale o mocy 245 KM. W przyszłości A5 będzie także oferowane z zupełnie nową jednostką, której główną zaletą jest niska emisja spalin, i która ma spełniać normy EURO 6.

Audi dokonało również poprawek w zakresie poprawek dynamiki w modelu A5 2012. Zastosowano m.in. elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, inaczej ustawiono amortyzatory i zmieniono tylne łożyska zawieszenia, w celu poprawienia jakości prowadzenia, ale też komfortu.

Podstawowe modele A5 będą wyposażone w 17-calowe aluminiowe felgi. Kupujący mają jednak możliwość montażu większych, 20-calowych kół ze stopów lekkich.

Modernizacje zewnętrzne to upodobnienie nadwozia do obecnej gamy modelowej Audi. Znajdziemy tutaj np. charakterystyczne dla Audi LED-y. Inne zmiany obejmują zmodyfikowany przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, nowy tylny zderzak i tylne światła.

Wewnątrz najważniejszą zmianą jest wprowadzenie w tylnej części nadwozia 3-miejscowej kanapy w modelu Sportback. Nie zabrakło również nowej kierownicy i systemu MMI z funkcją 3D, czy nawigacją Google Earth.

Pomimo tylu ulepszeń, Audi zapewnia, że 2012 a5 będzie tylko nieznacznie droższe od poprzednika. Na przykład w Niemczech, za A5 Coupe 2.0 TFSI zapłacimy tylko 200 euro więcej, podczas gdy bazowy egzemplarz A5 Sportback 1.8 TFSI to wydatek € 33.350.

Via: Carscoop