2012 Audi A5 Coupe, Convertible i Sportback oficjalnie ujawnione!

audi a5 1 191 gloAudi oficjalnie zaprezentowało facelifting modeli A5 Coupe, Convertible oraz Sportback. Celem firmy było przede wszystkim poprawienie dynamiki jazdy i zużycia paliwa.

W 2012 Audi A5 znajdziemy wyłącznie silniki z bezpośrednim wtryskiem. Co więcej, system Start-Stop i rekuperacja będą standardowym wyposażeniem nowego modelu. Firma twierdzi, że dzięki temu spalanie poprawiło się o 11%, a emisja CO2 aż o 22%.

Motorem bazowym dla wszystkich wersji nadwoziowych jest 1,8-litrowa jednostka TFSI, która generuje 170 KM, 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz spala 21% mniej paliwa niż poprzednik – zaledwie 5,7-litra na 100 kilometrów.

2.0 TFSI o mocy 211 KM pozostał bez zmian; nie jest ani oszczędniejszy, ani bardziej dynamiczny. Dla poszukiwaczy mocniejszych wrażeń producent wprowadzi jednak nową 3,0-litrową “V-szóstkę” z kompresorem o mocy 272 KM.

Gama silników wysokoprężnych składa się z czterech motorów – jeden czterocylindrowy i trzy V6. Podstawą będzie 2.0 TDI o mocy 177 KM, który zużywa jedynie 4,7-litra ropy na 100 kilometrów.

Następny w kolejce jest 3,0-litrowy silnik TDI o mocy 204 KM. W modelu A5 Coupe z przekładnią multitronic zużywa on średnio 4,9-litra na 100 kilometrów i emituje 129g CO2 na km. Trzecią opcją jest również 3,0-litrowy diesel, ale o mocy 245 KM. W przyszłości A5 będzie także oferowane z zupełnie nową jednostką, której główną zaletą jest niska emisja spalin, i która ma spełniać normy EURO 6.

Audi dokonało również poprawek w zakresie poprawek dynamiki w modelu A5 2012. Zastosowano m.in. elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, inaczej ustawiono amortyzatory i zmieniono tylne łożyska zawieszenia, w celu poprawienia jakości prowadzenia, ale też komfortu.

Podstawowe modele A5 będą wyposażone w 17-calowe aluminiowe felgi. Kupujący mają jednak możliwość montażu większych, 20-calowych kół ze stopów lekkich.

Modernizacje zewnętrzne to upodobnienie nadwozia do obecnej gamy modelowej Audi. Znajdziemy tutaj np. charakterystyczne dla Audi LED-y. Inne zmiany obejmują zmodyfikowany przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, nowy tylny zderzak i tylne światła.

Wewnątrz najważniejszą zmianą jest wprowadzenie w tylnej części nadwozia 3-miejscowej kanapy w modelu Sportback. Nie zabrakło również nowej kierownicy i systemu MMI z funkcją 3D, czy nawigacją Google Earth.

Pomimo tylu ulepszeń, Audi zapewnia, że 2012 a5 będzie tylko nieznacznie droższe od poprzednika. Na przykład w Niemczech, za A5 Coupe 2.0 TFSI zapłacimy tylko 200 euro więcej, podczas gdy bazowy egzemplarz A5 Sportback 1.8 TFSI to wydatek € 33.350.

Via: Carscoop

  • MinO

    Wieje nudą. Nie rozumiem polityki VW Group. Każde nowe Audi (VW też) wygląda tak samo. Jakoś inni producenci potrafią trzymać jednolitą linię stylistyczną, a samochody nie wyglądają tak samo.

  • Mnie też. Nie lubię nawet pisać takich artykułów, dlatego się tak ociągałem.

    Co mi po tym, że panowie z Ingolstadt wezmą sobie A6 i walną to samo do A5?

    NUDA – minus dla Audi.

  • Tiazo

    A ja nie rozumiem ale was :))
    jak auto po lifcie ma być całkiem nowe, inne od poprzednika?

    Zmiana jest ewidentnie widoczna, czy na plus?
    + jest odświeżenie
    – auto utraciło agresywność.

    Porównując A5 do konkurencji wszystkie auta są fajne w tym segmencie B3 coupe C coupe

    Mimo wszystko audi najlepsze.

  • Robert

    Audi według mnie to najgorszy wybór wśród klasy premium 😛 Każdy lubi co innego, co do A5 przed liftem dużo i to dużo ładniejsze 🙂

  • MinO

    Mi głównie chodzi o sportback. Wygląda to tak, jakby wzięli sobie A7 sportback skrócili o kilka cm, wygładzili parę linii i proszę nowy model A5 sportback. Z myślą” zatkamy kolejną niszę, którą my sami stworzyliśmy”
    @Tiazo: ja nie mówię, że to Audi jest brzydkie, bo wręcz przeciwnie jest ładne, tylko czemu wygląda tak samo jak cała obecna gama Audi. Jedynie R8 jakoś się wyróżnia

  • Mart

    Jestem sporym fanem tej marki ale niestety trzeba się z wami zgodzić
    Weźmy na ten przykład Audi Q7 – jest spoko, ale później pojawiło się Q5, a teraz ma się jeszcze pojawić Q3 (?). Jak to kiedyś panowie w Top Gear powiedzieli o Q5 “Audi zrobiło kopię siebie samego, ustawiło ksero z Q7 na 75% wielkości i oto gotowy projekt” no i ciężko się z tym nie zgodzić, niestety

  • mi tez przedliftowe, obecne A5 bardziej się podoba, nie ma szału z tym liftem…

  • Uwielbiam tą markę ale moim zdaniem facelifting byłby w miare ok gdyby światła nowej A-piątki nie wyglądały prawie jak w nowej A6. Starsze reflktory A5, a w szczególności światła do jazdy dziennej dodawały niesamowitego charakteru A-piątce, a teraz to niestety tylko kloejny model Audi.

  • inline6

    Na którymś z zagranicznych blogów motoryzacyjnych spotkałem się z doskonałą opinią o gamie modeli Audi. Otóż stosują oni zasadę cytuję: “Same sausage, different size”. Trudno się z tym nie zgodzić.