Ekologia ponad wszystko, czyli Honda Insight [MOIM ZDANIEM]

dsc04877hondainsighhht gloCodziennie kiedy mijam stacje benzynowe z wielkim strachem patrzę na ceny. Na całe szczęście szybki wzrost cen paliwa zatrzymał się i od jakiegoś czasu jest na tym samym poziomie lub delikatnie opada. Jednak co to jest grosz, bądź dwa? Czasem zastanawiam się czy jest jakaś alternatywa. Może rower? A może hybryda?

Pozwólcie, że zaproponuję Wam Hondę Insight, która moim skromny zdaniem jest najkorzystniejszym rozwiązaniem dostępnym na rynku. W drugiej generacji tego Japończyka wykorzystano najwydajniejszą z możliwych wersji napędu hybrydowego IMA (Integrated Motor Assist). Do tego dodajmy silnik I-VTEC o pojemności 1.3 litra i bezstopniową przekładnię CVT (Continuously Variable Transmission), a wynikiem będzie spalanie poniżej 5 litrów na 100 kilometrów i emisje CO2 na poziomie 101 g/km. Jeśli jesteście lub chcecie być eko nie wahajcie się tylko marsz do salonu! Nowy model z ubiegłego roku dostępny jest już od 67 600 złotych.

Jeśli szaleństwa i jazda w iście wyścigowym tempie nie jest stworzona dla Was, to możecie całkiem śmiało jechać tym samochodem jedynie w trybie elektrycznym i to nie ze ślimaczą prędkością. Tryb ten działa w zakresie kilkunastu do ponad osiemdziesięciu km/h. Całkiem nieźle.

Honda Insight przy obecnych cenach paliwa jest zbawieniem i gwarantem taniego podróżowania. Dodatkowo weźcie pod uwagę, że zbliżają się wakacje, a handlowcy nie śpią i już nie długo zafundują nam kolejne podwyżki. Mimo braku frajdy z jazdy nie jest to samochód dla mnie. Jednak ludzie ceniący sobie oszczędność i lubią być postrzegani jako eko-przyjaciele na pewno tłumnie popędzą do salonu Hondy.

NASZ TEST HONDY INSIGHT.

  • Mike

    Dzięki bardzo, wolę rower niż połączenie samochodu z melexem…

  • nazywanie insighta połączeniem samochodu z melexem to gruba przesada, bo zasada działania jest zupełnie inna 😉 I wbrew pozorom Insight to bardzo fajne auto – przestronne, ekonomiczne i w bardzo dobrej cenie. Trzeba tylko przyzwyczaić się trochę do innej jazdy ze skrzynią CVT i tyle. A to jest jak najbardziej do zrobienia.