Nowy, siedmiomiejscowy minivan od Opla, czyli Zafira Tourer bez cienia kamuflażu

2012 opel zafira tourer 64174 gloSezon na prezentację nowych modeli trwa. Dziś odbędzie się oficjalna premiera Audi A6 Avant, na którą zapewne wielu czeka. Tymczasem, wczoraj inny niemiecki koncern pokazał swój nowy samochód, którym jest trzecia generacja doskonale znanej Zafiry. Oficjalny debiut tego modelu odbędzie się tej jesieni na targach we Frankfurcie.

Pierwsza generacja tego minivana od Opla została wprowadzona na rynek w 1999 roku, a w 6 lat później Świat ujrzał nową wersję Zafiry. Pamiętam to doskonale, gdyż moi rodzice przymierzali się do kupna tego samochodu. I znów trzeba było 6 lat, aby niemiecki koncern zaprezentował trzecią generację tego modelu, który jak zapewnia producent podbije rynki, przez połączenie świeżego wyglądu, doskonałej jakości i typowych dla minivana cech.
Mark Adams, wiceprezes działu projektów Opla takimi słowy opisuje ich nowy samochód: „Opel Zafira jest ikoną elastyczności. Chcieliśmy dostarczyć więcej emocji i jakości premium w trzecim pokoleniu, więc będzie to połączenie elegancji i sportowego wyglądu.” Najbardziej podoba mi się to, iż wygląd nadwozia zmienił się bardzo nieznacznie w porównaniu z wersją koncepcyjną pokazaną w Genewie, a jednocześnie nie wyróżnia się zbytnio od już istniejących samochodów z tego segmentu. Na duże brawa zasługują przednie światła, który przypominają bumerangi, rozciągając się od kierunkowskazów, aż do świateł przeciwmgłowych. Bardzo ciekawie też wyglądają przetłoczenia na bocznych drzwiach, które sprawiają, że auto nie wygląda ociężale.

Jeśli idzie o wnętrze, to Zafira jest wieloskładnikowym koktajlem Opla. Widać akcenty nawiązujące do konceptu, a także rozwiązania zaczerpnięte z innych modeli, a w szczególności z najnowszej Astry. Niemiecki producent postarał się i do wyboru jest mnogość opcji i kolorów wykończenia kabiny. Jest również coś, co ja osobiście kocham w samochodach z tego segmentu! Wysoka panoramiczna szyba łączy się nad głowami pasażera i kierowcy z przeszklonym dachem, który rozciąga się, aż do samego końca pojazdu. Jeśli kiedykolwiek jechaliście w samochodzie z przeszklonym dachem wiecie o czym mówię.

Również symbol Opla został poprawiony. W systemie Flex 7 nadal można złożyć trzeci rząd równo z podłogą, natomiast drugi rząd został całkowicie przekonstruowany. Nie jest już to kanapa, ale składa się trzech pojedynczych foteli, które można złożyć i przesunąć całkowicie niezależnie od pozostałych. Każdy fotel będzie można przesunąć pionowo w zakresie 210 milimetrów. Ponadto środkowe siedzenie w drugim rzędzie można złożyć i obracając zamienić go na podłokietnik.

A co z pojemnością bagażnika? Również została zwiększona o 65 litrów w porównaniu z poprzednią generacją i teraz wynosi 710 przy konfiguracji pięcioosobowej. A jeśli złożycie drugi rząd siedzeń dostaniecie w zamian aż 1 860 litrów, czyli całkiem sporo. Wystarczy żeby przewieść kilka mebli z Ikei.

Nowa Zafira będzie nieco szersza i dłuższa. Rozstaw osi wynosić będzie teraz 2760 mm, czyli o 57 milimetrów więcej. Jeśli idzie o rozstaw kół, to przód będzie szerszy o 96 mm i teraz wyniesie 1 584 mm, a tył 1 588 mm (szerszy o 78 mm).

Kiedy już trzecia generacja minivana od Opla Zefiry Tourer trafi do europejskich salonów dostępna w trzech wersjach wysokoprężnego silnika Common-Rail 2.0 CDTI, który znamy z Astry czy Insignii, o mocy 110 KM, 130 KM i specjalnie przerobiony o mocy 165 koni mechanicznych. Jeśli jednak wolelibyście silnik benzynowy do dyspozycji będzie motor ECOTEC o pojemności 1.4 litra z doładowaniem, który wygeneruje moc 120 lub 140 koni. Każdy silnik wyposażony będzie w system START/STOP. Wszystko to dostępne z sześciostopniową skrzynią manualną lub automatyczną.

Producent zapowiada, że po wprowadzeniu na rynek planuje wprowadzić bardziej oszczędne silniki ecoFLEX, które napędzane będą gazem ziemnym CNG lub znane i lubiane LPG. Również inne wersje silników w benzynie są przewidziane.

Nowa wersja Zefiry nie zakończy produkcji drugiej generacji, którą wciąż będzie można kupić. Poniżej zamieszczamy galerię zdjęć z nowym Oplem i oficjalne wideo z ohydną muzyką w tle.

Via: Carscoop

  • bardzo ładny 🙂 Ale czy praktyczny? Okaże się dopiero, jak go przetestujemy.

  • MinO

    Trzeba przyznać, że jak na vana to Zafira wygląda rewelacyjnie.

  • co nie?:D Według mnie to chyba najładniejszy model w tym segmencie

  • MinO

    Ogólnie Opel robi teraz świetnie desingersko samochody. Ciekawe co pokażą w nowej Corsie i Antarze. Ale to trzeba będzie jeszcze sporo poczekać.