2012 Mercedes E63 AMG z nowym, 5,5-litrowym silnikiem V8 Bi-Turbo o maksymalnej mocy 557 KM

mercedes benz e63 amg 0 gloWolnossąca, 6,3-litrowa jednostka V8 o mocy 525 KM i 630 Nm odchodzi na emeryturę. W zamian, pod maskę E-klasy AMG trafi 5,5-litrowy motor V8, generujący taką samą moc, ale z nieco większym momentem obrotowym równym 700 Nm.

E-klasa AMG z nową jednostką będzie przyspieszać do setki w 4,3 sekundy [Estate 4,4], natomiast prędkość maksymalną ograniczono do 250 KM/H. Celem montażu nowego silnika była przede wszystkim chęć ograniczenia spalania benzyny. W połączeniu z system Start & Stop E-klasa AMG 5,5-l będzie zużywać średnio 22% mniej paliwa od wersji z 6,3-litrową jednostką.

Co więcej, można zamówić pakiet AMG Performance Package [koszt € 8,306.20], który zwiększy moc silnika do 557 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Czas do pierwszej setki wyniesie wówczas 4,2 sekundy.

Wprowadzenie na rynek 5,5-litrowej E-klasy AMG planowane jest na wrzesień 2011 roku. Ceny w Niemczech pozostaną niezmienione – 105.971 euro za E63 AMG sedan i € 108.409 za Estate.

Via: Carscoop

  • xxx

    to było 6.2 l

  • 6,2 na papierze, 6,3 wg AMG. 🙂 Jak byliśmy w Affalterbach to się właśnie pytaliśmy, czemu tak…

    aa tak, dla szpanu…

  • xxx

    Już tu z kimś pisałem o tym.

    Although it displaces 6.208 liters, the engine will be marketed as the “6.3” to commemorate the famed M100 used in the 300 SEL 6.3.

    Tyle wg wikipedii.

    The reason it is called the 6.3 L is because they are paying homage to the original vehicle that AMG modified when it was formed just over 40 years ago (1968). That vehicle was the 300SEL 6.3. The new 6.3 L engine is another first for AMG. It is the first engine designed entirely in-house as opposed to being a modified existing Mercedes Benz engine.

    A tyle znalazłem w necie..