Kolejny reprezentant Korei – nowy Hyundai i40

2011 hyundai i40 01 gloOto następca Hyundaia Sonaty – i40. Na parę dni przed otwarciem drzwi salonu w Genewie, koreańska marka wypuściła parę zdjęć nowego gracza w segmencie D, konkurenta Mondeo, 508 czy Passata. Na razie jedynie w wersji kombi, ale już niedługo zobaczymy sedana.

Zapewnienia Hyundaia są dość proste. Został zaprojektowany z nakierowaniem na europejskich klientów – pod względem designu, gamy silnikowej jak i wyposażenia. W standardzie znajdziemy m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele, podgrzewaną kierownicę oraz specjalny system wyczuwający zaparowane szyby.

Pod maskę naszego i40 będziemy mogli zapakować różne silniki, np. nowego, czterocylindrowego 1.7 turbodiesla. Jest to na razie jedyny potwierdzony motor, ale zapewne dołączą do niego m.in. benzynowe 1.6 i 2.0 o mocy ok. 170KM.

Slogan ‘Nowy styl myślenia. Nowe możliwości’ jest całkiem obiecujący. i40 wygląda na takiego, który z całej siły będzie się starać, żeby część odbiorców zamiast wspomnianego wcześniej Passata wybrała właśnie jego. Zapewne tak jak w przypadku innych modeli koreańskiego producenta, i40 do zakupu zachęci stosunkowo niską ceną. Takie postępowanie sprawdziło się w przypadku mniejszych aut. Zobaczymy, czy uda się to wprowadzić w życie podczas próby zaatakowania kolejnego segmentu.

Martwi mnie jednak wzmianka o ‘systemie wyczuwającym zaparowane szyby’. Prawie każdy samochód ma taką funkcję i mówimy na nią po prostu nawiew – przez lata nie był potrzebny żaden asystent mówiący o tym, że przez szybę nic nie widzimy. Czy naprawdę i40 nie ma się, czym chwalić i musi sięgać po takie „atuty” w oficjalnej notce prasowej?

Via: Carscoop