Nowe Audi A6 oficjalnie! Tak wygląda [80 zdjęć]

2012 audi a6 01 gloTo kolejna odsłona jednego z najbardziej znanych modeli Audi. W obliczu dużych (jak na tę markę) zmian w stylistyce firmy oraz nowych produktów u konkurencji (BMW 5 czy Mercedes E), postanowiono odświeżyć A6.

Prawdziwych rewelacji w wyglądzie nie ma. Niemiecki producent po wielu latach przyzwyczaił nas do raczej delikatnych modyfikacji. A6 przybrało więc trochę cech z innych modeli Audi. Przód to praktycznie powiększone A1, bok to klasyczna linia sedana, a tył to bezsprzecznie A8.

Wnętrze jest prawie identyczne, co w A7. Nie można tego jednak uznać za wadę, ponieważ podróżowanie w takim otoczeniu to bezsprzecznie prawdziwa przyjemność.

Nowe A6 zostanie wyposażone w specjalne aluminiowe zawieszenie oparte na specjalnych ramionach. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdować się będzie m.in. pneumatyczne, regulowane zawieszenie. W zależności od wersji, moc będzie przekazywana na przód lub na cztery koła za pomocą stałego napędu quattro.

Gama silników również nie jest zaskoczeniem. Audi zapewnia nas jednak o tym, że w stosunku do poprzedniego modelu, zużycie paliwa zmalało o ok. 19%.

Podstawowy, benzynowy silnik to 2.8 V6 o mocy 204KM i momencie obrotowym 280Nm. Czas potrzebny do rozpędzenia auta do 100km/h wyniesie 7,7s. Wskazówka na prędkościomierzu zatrzyma się na wartości 240. Przewidywane średnie zużycie paliwa to 7,4l/100km. Drugi, również napędzany benzyną, to turbodoładowane 300-konne 3.0 V6 (440Nm). Sprint od o do 100km/h to kwestia 5 sekund. Prędkość maksymalna, jak łatwo się domyślić, ograniczona elektronicznie do 250km/h. Na przejechanie odcinka 100km będziemy potrzebować 8,2l paliwa.

Dla miłośników diesli przygotowano trzy wersje. Pierwsza z nich to 2.0 TDI o mocy 177KM i momencie obrotowym wynoszącym 380Nm. Do osiągnięcia pierwszej setki potrzebować będzie całkiem sporo, bo 8,7s. Prędkość maksymalna to 228km/h. Rekompensatą, za te troszkę niższe wartości, będzie zużycie paliwa – 4,9l/100km. Drugi wysokoprężny motor to 3.0 TDI V6 o mocy 204KM i 400Nm momentu obrotowego. 100km/h zobaczymy na prędkościomierzu po 7,2s. Za jakiś czas, przy wciśniętym maksymalnie pedale gazu, wskazówka zatrzyma się na 240km/h. Średnie zużycie paliwa w tym wariancie to 5,2l/100km. Trzecią opcją jest 3.0 TDI o mocy 245KM i momencie obrotowym 500Nm. Na rozpędzenie się do 100km/h, ten wariant będzie potrzebować 6,1s. Prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250km/h. Producent zapowiedział zużycie paliwa na poziomie 6l/100km.

Audi wspomniało, że po przybyciu nowego modelu do salonu, zaprezentowana zostanie wersja hybrydowa zaopatrzona w silnik benzynowy 2.0 o mocy 211KM i 45-konny elektryczny. Możliwe będzie nawet rozpędzenie się do 100km/h na jedynie tym drugim. Niestety daleko w takim układzie nie zajedziemy, bo już przy prędkości 60km/h zasięg wynosi ok. 3km. Sprint od 0 do 100km/h powinien zająć 7,3s. Prędkość maksymalna to 238km/h.

W zależności od wersji silnikowej, nowe A6 zostanie wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, bezstopniową CVT lub nową, sportową S tronic.

Informacji na temat wersji kombi (avant) na razie nie ma, ale możemy być pewni, że w niedalekiej przyszłości zadebiutuje. Czekamy też na informacje o podrasowanych modelach S6 i RS6.

Via: Carscoop

  • piękny 🙂 naprawdę:)

  • :)

    o ile poprzednik według mnie był beznadziejny ten jest super i wreszcie nie ma takich pokręteł rodem z kuchenki gazowej

    nowe audi naprawdę mnie pozytywnie zaskakują 😀

  • Glint

    Jest super:) tylko tak dalej – BÓSTWO wśród aut