Więcej o Saabie 9-4X [LOS ANGELES 2010]

12 2012 saab 9 4x opt gloWygląda na to, że Saab otrząsnął się po rozwodzie z General Motors i na nowo szuka swojej drogi. Na odbywającym się w Los Angeles Salonie Samochodowym prezes koncernu, Victor Muller, cytując Winstona Churchill powiedział: Jeśli przechodzisz przez piekło, nie zatrzymuj się!. Dał tym samym do zrozumienia, że firma najgorsze ma mieć już za sobą i widzi światełko w tunelu. Oby tylko nie był to pociąg, a jedynie reflektory debiutującego w USA Saaba 9-4X.

Nowy luksusowy crossover ma być odpowiedzią tej marki na najważniejszych rywali w segmencie, czyli Audi Q5, BMW X3 oraz Cadillaca SRX. Stylistycznie nadwozie pozostaje wierne liniom zapoczątkowanym przez model 9-5. Saab doszukuje się w nim jednak sportowych akcentów, które współgrać mają podobno z paletą silnikową.

Na razie auto oferowane będzie do wyboru z wolnossącym 265-konnym 3,0-litrowym V6 oraz ciut mniejszym motorem, bo o pojemności 2,8 litra turbo, które osiągnie moc 300 KM. Niezależnie od silnika kierowca otrzyma sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz napęd na cztery koła XWD.

Dla wszystkich miłośników Saaba mamy na koniec jeszcze jedną dobrą wiadomość – w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie zostanie po raz pierwszy pokazana seryjna wersja modelu 9-5 kombi.

Via: Autoblog

  • Piotr Sieniawski

    E Coupe jest rzeczywiście ładne. Jednak jeśli chodzi o sedana, polemizowałbym.

  • Nie wygląda źle, ale wśród czytelników Auto Bilda obudził się patriotyzm a nie poczucie gustu.

  • Jacek

    Dokładnie, dziwne że całą czołówke tworzą auta niemieckie

  • Fajny SAABIk, ciekawe tylko za jaką cenę.

  • :)

    ten przód jakiś taki niezbyt nowoczesny

    ale ogólnie fajny ciekawe czy spyker sobie poradzi z utrzymaniem takiej dużej firmy

  • Poradzi, poradzi. SAAB robi naprawdę fajne samochody teraz. Mam nadzieję, że się wybiją.

  • MinO

    Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że przedni zderzak tego samochodu jest zdecydowanie za duży i zupełnie nie pasuje do reszty. Po co jest ten szary pas a jeszcze pod nim czarny ? Jakaś lekka przesada, myślę ze byłoby zdecydowanie lepiej gdyby ten szary był połowę węższy

  • MinO z przednim zderzakiem się nie zgodzę – jest bardzo dobrej wielkości.:D

  • MinO – masz rację. Te auto wygląda na tak niskie, że aż strach byłby nim pojechać choćby w lżejszy teren – chociaż z drugiej strony nawet wyższymi konkurentami nikt nie wybiera się na zwiedzanie bezdroży…

  • Robert

    Polskie krawężniki są jak leki teren 😛